خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای اداری کرمان:

مردم به ارتباطات نیاز دارند و وظیفه ما هم رفع نیاز های مردم است / نصب 90 دکل مخابراتی در کرمان تا 6 ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۰۹۲

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مردم به ارتباطات نیاز دارند و وظیفه ما هم رفع نیاز های مردم است، گفت: برای پوشش جاده ای قرار شد رومینگ بین اپراتورها در مناطق روستایی باز شود بدین ترتیب تا شش ماه آینده پوشش جاده ای هم به 85 درصد برسد.

به گزارش ایلنا، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری استان کرمان با اظهار خرسندی از حضور در استان کرمان و تشکر از استاندار و نمایندگان مجلس این استان بخاطر طرح شفاف موضوعات، سلام رییس جمهوری را به مردم و مسوولان استان کرمان ابلاغ کرد و گفت: طی چهار سال گذشته اتفاقات خوبی رخ داده است و ظرفیت دیتا در این استان ۱۷ برابر شده و ۶۹ شهر از ۷۱ شهر تحت پوشش شبکه ۳G و ۳۵ شهر تحت پوشش شبکه ۴G قرار دارند.

وزیر ارتباطات  با اشاره به اینکه ضریب نفوذ پهن باند در استان کرمان ۱۳.۷ برابر شده است، افزود: امروز همانگونه که آب و برق، آبادانی است، ارتباطات هم بخشی از آبادانی است و امروز متصل بودن یک نیاز محسوب می شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه امروزه نیاز بشر تغییر کرده است، اظهار کرد: امروز یکی از روستاییان در منطقه زلزله زده درخواست اینترنت داشت که دو مشکل عمده در استان کرمان وجود دارد که یکی پوشش جاده ایست.ژ

وی با اعلام اینکه پوشش شبکه موبایل در جاده های استان کرمان ۷۰ درصد و میانگین کشور ۸۵ درصد است، تصریح کرد: استان کرمان تعداد ۲۶۹۴ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند که در حال حاضر ۷۹۳ روستا ارتباط مناسبی ندارند که این مشکل دوم این استان به شمار می رود.

محمد جواد آذری جهرمی با بیان اینکه در استان کرمان شکاف دیجیتال بیشتر دیده می‌شود که البته یک مقدار هم به پهناوری استان بر می گردد، به واگذاری ۹۲ درصدی تصدیگری وزارت ارتباطات اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه تلفن همراه سرمایه گذاری خوبی انجام شده ولی در شبکه ثابت سرمایه گذاری خوبی انجام نشده است و ظاهرا نیاز ارتباط ثابت حدود ۷۰ هزار خط در استان وجود دارد.

وی  با تشکر از زحمات مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: آقای الهامی برنامه ریزی کرده اند که با ایجاد ۹۰ دکل مخابراتی می توانیم مشکل تلفن همراه و ثابت را حل کرد.

آذری جهرمی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه تا شش ماه آینده این ۹۰ دکل مخابراتی نصب می شود، اظهار کرد: ضمن اینکه برای پوشش جاده ای قرار شد رومینگ بین اپراتورها در مناطق روستایی باز شود بدین ترتیب تا شش ماه آینده پوشش جاده ای هم به ۸۵ درصد برسد. البته به نظرمی رسد استانی که چند ماه گذشته در پدافند غیرعامل رتبه به دست آورده نباید با یک اتفاق دچار مشکلات زیاد شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به فرایند توسعه اقتصاد دیجیتال در دنیا افزود: آینده اقتصاد دنیا در سه ضلعی اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و Cloud Computing تعریف می شود و در حوزه اقتصاد دیجیتال استان کرمان ظرفیت مناسبی دارد.

محمد جواد آذری جهرمی با بیان اینکه خلاقیت است که آینده را می سازد، خاطرنشان کرد: توسعه اشتغال در استان کرمان را پیگیری خواهیم کرد و از همه مردم استان کرمان اگر قصوری رخ داده عذر می خواهم و قطعا توسعه با همدلی همه با  سرعت بیشتری تحقق خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز