خبرگزاری کار ایران

تبادل اطلاعات گمرکی با ۱۱ بانک

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۷۶۸

رییس کل گمرک گفت: تبادل الکترونیک بیمه نامه هاو دریافت ضمانت نامه‌های الکترونیک،۲ اقدام مهم گمرک است.

به گزارش ایلنا از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) فرود عسگری با اشاره به اهمیت ترانزیت خارجی و تسهیل تجارت افزود: گمرک ایران تصمیمات جدی در مورد ترانزیت خارجی و تسهیل تجارت اتخاذ کرده است.

تبادل الکترونیک بیمه نامه ها بینشرکت های بیمه ای و گمرک، دریافت ضمانت نامه های الکترونیک بین گمرک و 11 بانک جمهوری اسلامی ایران از جمله اقدامات مهم در این زمینه است.

تجمیع بیمه در گمرک

رییس کل گمرک از تجمیع بیمه در گمرک خبر داد و گفت: اینها باعث می‌شود در ابتدا واحدهای تولیدی و بخش های ترانزیتی کشور یک بیمه تجمیع را در گمرک امانت می گذارند و به دفعات از این بیمه استفاده می کنند. این امر باعث تسهیل، تسریع و دقت و کنترل بیشتر در تجارت خارجی و تسهیل تجارت می‌شود.

عسگری افزود: گمرک اظهار قبل از ورود را در دستور کار دارد، تقریبا 4 روز قبل از حرکت محموله به کشور، مانیفست الکترونیک در زمان بارگیری کالا وصول می‌شود.

بر همین اساس تصمیم گرفته شد، این سرویس را در خدمت همه تجار و تولیدکنندگان قرار گیرد تا بتوانند از این سرویس استفاده کنند و تشریفات گمرکی قبل از ورود به بنادر کشور انجام شود که توقف محموله ها را در گمرکات نداشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز