خبرگزاری کار ایران

رئیس دامپزشکی شهرستان ری در گفت‌وگو با ایلنا:

مهار بیماری آنفولانزا در شهر ری/ 6 واحد مرغداری با بیماری درگیر شدند/ با تدبیر می‌توان خسارت ها را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۵۹۳

رئیس دامپزشکی شهرستان ری گفت: بیماری آنفولانزا در شهرستان ری در حال حاضر مهارشده و در وضعیت سفید به سر می‌بریم.

محمد وحید تاویلی رئیس دامپزشکی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص شیوع آنفولانزای پرندگان در واحدهای مرغداری این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان ری 6 واحد مرغداری با بیماری آنفولانزا درگیر شدند و نزدیک به یک میلیون قطعه مرغ هم معدوم شده است.

وی افزود: این بیماری در حال حاضر در سطح شهرستان مهار شده و در شرایط سفید به سر می‌بریم. این یک مشکل بومی محسوب نمی‌شد بیشتر استان‌های کشور با این بیماری درگیر هستند.

تاویلی در رابطه با هشدار پیشگیری از ابتلا به این بیماری خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اصلی سازمان دامپزشکی و ادارات تابعه هشدار و تامین امکانات لازم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف واحدهای تولیدی دام، طیور و آبزیان است و این هشدارها ارائه شده است.

وی با اشاره به شیوع این بیماری در کشورهای پیشرفته دنیا گفت: واحدها مدام تحت نظارت و کنترل هستند و هشدارها به صورت مکتوب، حضوری، کلاس‌های آموزشی و بروشور به تولیدکنندگان ارائه می‌شود و این آگاهی بخشی‌ها انجام شده است. نمی‌توان ابتلا به این بیماری را سهل‌انگاری عنوان کرد، این بیماری در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا هم اتفاق می‌افتد، اما می‌توان با تدابیر لازم خسارت را به حداقل رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز