خبرگزاری کار ایران

بیکاری ٧٠ درصدی دانش آموختگان کشاورزی/ امضا تفاهم نامه سازمان مهندسی با شرکت دانش بنیان به منظور کاهش واردات بذور

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۶۲۵

کبیری گفت: مناطق خوزستان و غرب کشور با بحث ریزگردها روبرو هستند که برای این امر باید تصمیمات درستی اتخاذ شود چرا که طبعیت دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احمدکبیری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در نشست خبری که امروز یکشنبه ٦ اسفند که در این سازمان برگزار شد،اظهار کرد: در حوزه کشاورزی،آب و خاک و محیط زیست شاهد مشکلات جدی هستیم به طوریکه سال‌هاست بحث آب از مرز بحران گذشته است،اما همچنان برداشت بی‌رویه ادامه دارد.

وی افزود: مناطق خوزستان و غرب کشور با بحث ریزگردها روبرو هستند که برای این امر باید تصمیمات درستی اتخاذ شود چرا که طبعیت دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته است.

کبیری ادامه داد: شرایط کشور از لحاظ منابع آب و خاک و مخیط زیست خوب نیست که با یافتن ریشه مشکلات بایستی راه حل و اصول علمی بر حسب ظرفیت منابع به کار گیریم.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی بیش از ۲۳۰هزار عضو دارد،افزود: براین اساس فضا باید به گونه ای فراهم شود که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وارد کار شوند چرا که از این تعداد ۷۰درصد جویای کار هستند و ۱۷درصد در بخش غیر دولتی و ۱۳درصد دولتی مشغول به فعالیت هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۳۰هزاز نفر از مهندسان جویای کار آموزش دیدند، بیان کرد: دولت با حمایت حداقلی از فارغ التحصیلان جویای کار برای بحث آموزش مهارتی می‌تواند آنها را وارد عرصه کار کند چرا که دولت توان جذب این تعداد نیروی جویای کار ندارد .

وی از راه اندازی سامانه جامع مدیریت آموزش تا پایان سال خبر داد و گفت: از بدو تاسیس سازمان تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۹۹نفر در قالب ۴۰۰دوره آموزشی ،آموزش دیدند که البته تمامی دوره‌ها بدون حمایت دولت بوده است.

وی از واردات سالیانه ۳۰۰میلیون عدد بذر هیبرید خبر داد وگفت: برای ابن میزان واردات سالانه حدود ۱۰۰میلیارد تومان ارز از کشور خارج می‌شود که با توجه به نوسان نرخ ارز این میزان افزایش می‌یابد که با حمایت وزارت جهاد درصدد تولید بذز خیار، گوجه فزنگی، فلفل،خربزه، پیاز، هندوانه و گیاه استراتژیک کنجد هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: بذر تولید داخل علاوه بر افزایش کیفیت،قیمت آن نصف بذر خارجی است که این امر برای کشاورزان مقرون به صرفه است.

به گفته وی با افزایش تولید بذر کنجد امکان کاهش وابستگی واردات دانه روغنی وجود دارد.

در پایان میان سازمان نظام مهندسی و یک شرکت دانش بنیان تفاهم نامه‌ای در زمینه تولید بذر هیبرید به امضا رسید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز