خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در پاسخ به ایلنا:

مشکلات فعالان صنف شبکه که در دوران احمدی‌نژاد ایجاد شد تا پایان سال جاری مرتفع می‌شود / تسهیل شرایط سربازی نخبگان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۶۷۸

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از رفع مشکلات فعالان حوزه تجهیزات کشور تا هفته آینده خبر داد.

ناصرعلی‌سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در پاسخ به خبرنگار درباره پیگیری و حل مشکلات فعالان حوزه تجهیزات شبکه گفت: مشکلات بسیار زیادی برای فعالان حوزه تجهیزات شبکه در دولت نهم و دهم ایجاد شده بود که در فعالیت‌های آنان مشکلات اساسی ایجاد کرد بدین منظور کمیته تایید نمونه جلساتی را برگزار کرد و در هفته آینده قرار است مدل جدیدی ایجاد شود تا مشکلات فعالان حوزه تجهیزات شبکه که در دولت احمدی‌نژاد ایجاد شد رفع شود.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور افزود: معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و کمیسیون تنظیم مقررات و اعضای کمیسیون تنظیم مقررات برای حل مشکل فعالان حوزه تجهیزات شبکه گام‌های بسیار خوبی برداشتند و برای رفع مشکلات تاکید دارند.

ناصرعلی سعادت تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و در صورت تصویب آیین‌نامه مشکلات فعالان حوزه تجهیزات شبکه تا پایان سال جاری با برگزاری جلسه در هفته آینده رفع می‌شود.

سعادت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره فعالیت‌های اتحادیه کسب و کارهای مجازی اظهار داشت: پیگیری قانونی برای فعالیت اتحادیه کسب و کارهای مجازی در حال انجام است و این با پیگیری قضایی متفاوت است. در صورتی که این اتحادیه مانند اتحادیه‌های دیگر کشور مشکلات فعالان این صنف را حل کند ما مشکلی با آن نداریم اما اگر بخواهد در حوزه کاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور دخالت داشته باشد قطعا برخوردهای لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای سازمان نظام صنفی یارانه‌ای کشور در سه سال اخیر تصریح کرد: سازمان نظام صنفی کشور در سه سال اخیر 27 نشست خبری داشته است و همواره در رسانه‌ها به دنبال شفافیت موضوعات بوده است. همان طور که وعده داده بودیم بسیاری از وعده‌هایمان عملی شد و همواره در مدت زمان فعالیت اعتقاد داشتیم که نباید عرف معیار کار در سازمان قرار گیرد بلکه باید فعالیت‌ها را بر اساس قانون به سرانجام رساند.

رئیس سازمان نظام صنفی کشور درباره نمایشگاه‌های تکنولوژی کشور تاکید کرد: نمایشگاه ابزاری برای توسعه صنعت است به همین منظور با توافق انجام شده فیمابین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با وزارت صنعت، معدن، تجارت، نمایشگاه الکامپ در سه سال اخیر توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار شد و این مساله افزایش سطح کیفی نمایشگاه را به دنبال داشت.

سعادت با بیان اینکه وعده  سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور مبنی بر برگزاری نمایشگاه الکامپ و تلکامپ در سال آینده به صورت ادغام شده باهم صحیح نیست گفت: نمایشگاه الکامپ سال آینده را نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار می‌کند و برگزاری این نمایشگاه با تمام ظرفیت مجموعه بین المللی نمایشگاهی تهران در تابستان رخ می‌دهد.

بر اساس توافق با سازمان فناوری اطلاعات و وزارت صنعت معدن و تجارت جلسه‌ای برگزار شد که در آن از سوی سازمان فناوری اطلاعات کشور پیشنهاد شد تا این دو نمایشگاه با یکدیگر ادغام شود اما نکته مهم این است که ادغام از طرف سازمان یا وزارت صنعت مطرح نیست.

وی ادامه داد: نمایشگاه برای وزارت صنعت معدن  و سازمان فناوری اطلاعات نیست و برای فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است و آنها هستند که یک نمایشگاهی جداگانه در زمانه دیگری برگزار شود همچنین نمایشگاه الکامپ به خودی خود تمام فضای نمایشگاهی را اشغال کرده و زیرساخت لازم برای ادغام موجود نیست یک مساله مهم دیگر این است که هیچ شرکتی از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای ادغام تلکامپ و الکامپ درخواست نکرده است.

سعادت با بیان اینکه مشارکت فعالان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهران 7 برابر رشد پیدا کرده است تاکید کرد: در دوره سه ساله مشارکت فعالان صنعت در تهران و سایر شهرها رشد محسوسی داشته و همچنین مشارکت و همکاری دستگاه‌های مختلف به صورت انعقاد تفاهم‌نامه به صورت گسترده دنبال شده است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور درباره مشارکت این سازمان با فرابورس تصریح کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات بدون حضور در فرابورس امکان پذیر نیست و با تفاهم‌نامه منعقد شده شرکت‌هایی که توان حضور در فرابورس را نداشتند می‌توانند وارد تابلوی فرابورس شوند.

وی با اشاره به تفاهم انجام شده با سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد:‌ در حال حاضر با تفاهم انجام شده میان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و تامین اجتماعی تمامی فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌ـوانند بدون پرداخت درصدهای سنگین گذشته از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره ببرند که باعث شده تا هزینه سنگین بیمه برای فعالان این حوزه از بین برود.

سعادت درباره توافق انجام شده میان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به منظور تسهیل شرایط نظام وظیفه نخبگان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بازگشت نخبگان این حوزه به کشور افزود: بر اساس تفاهم انجام شده نخبگان خارج از کشور با شرایط راحت‌تری می‌توانند وارد ایران شوند و برای فعالیت سرمایه‌گذار پیدا کنند همچنین تسهیل سربازی حوزه فناوری اطلاعات که موضوع نظام وظیفه مانع جذب آنها به شرکت‌ها بودند تسهیل شده و این موضوع می‌تواند مشکلات آنها را رفع کند. در حقیقت اگر فردی سرباز باشد می‌تواند دوران سربازی خود را در آن کسب و کارها سپری کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز