خبرگزاری کار ایران

قائم مقام شرکت فرودگاه‌های کشور به ایلنا خبر داد:

انجام بیش از 35 هزار پرواز در ایام نوروز/ افزایش قیمت نداریم/ الزام ایرلاین‌ها به استقرار نماینده خود برای پاسخگویی

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۰۴۶

قائم مقام شرکت فرودگاه‌های کشور از آمادگی فرودگاه‌ها برای انجام بیش از 35 هزار پرواز در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این ایام به هیچ وجه افزایش قیمت در تعرفه‌های فرودگاهی، غرفه‌های تجاری و کرایه تاکسی‌ها نداریم.

حسین اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با تشریح تمهیدات نوروزی در فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: از یک و نیم ماه گذشته ستاد ساماندهی سفرهای نوروزی در فرودگاه‌های کشور تشکیل شد و اعضای این ستاد از مدیران ستادی فرودگاه هستند و قرار بر این بود که پیش از شروع سفرهای نوروزی برنامه‌های عملیاتی، تسهیلاتی و تمهیدات نوروزی بررسی شود.

وی افزود: تمام اهداف از تشکیل این ستاد ایجاد محیطی بهتر و شرایطی مناسب‌تر برای انجام سفرهای هوایی از فرودگاه‌های کشور است بنابراین از چند روز گذشته مدیران اقدام به بررسی موضوعات عملیاتی مانند بررسی تجهیزات ناوبری و بررسی ایمنی تجهیزات فرودگاهی و عوامل پروازی داشتند که مشکلات شناسایی و رفع شود.

این مقام مسوول ادامه داد: همچنین در مرحله بعدی اقدام به زیباسازی محوطه فرودگاه شد و با توافقاتی که با سازمان میراث فرهنگی داشتیم از نمادهای بومی و فرهنگی در فرودگاه‌های شهرهای مختلف استفاده کردیم.

اسفندیاری با تاکید بر اینکه حضور نماینده‌های شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه‌ها برای رفع مشکلات احتمالی مسافران الزامی است، گفت: این الزام را به تمام ایرلاین‌ها اعلام کرده‌ایم و قرار بر این است که در ایام سفرهای نوروز یعنی در بازه زمانی 24 اسفندماه سال 96 تا  15 فروردین‌ماه سال آینده نماینده تمام ایرلاین‌ها در فرودگاه‌ها حضور داشته‌ باشند تا سرگردانی برای مسافران پیش نیاید.

وی درباره آمار نشست و برخاست هواپیماها و برقراری پروازهای فوق‌العاده در فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که در ایام برگزاری سفرهای نوروزی تقریبا 35 هزار پرواز در فرودگاه‌های کشورمان نشست و برخاست داشته باشند.

قائم مقام شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: چیزی حدود 4.5 میلیون مسافر در فرودگاه‌های کشورمان در این ایام جابه‌جا خواهند شد.

اسفندیاری با تاکید بر اینکه هیچ یک از تعرفه‌های خدمات فرودگاهی چه در بخش غرفه‌های تجاری و چه در بخش کرایه‌های تاکسی‌ها افزایش قیمت نخواهند داشت، گفت: تمام قیمت‌های مصوب خدمات و کالاهای به فروش رسیده در غرفه‌های تجاری در فرودگاه‌ها نصب و در معرض دید مسافران خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت مسافران در هنگام بروز تاخیرهای پروازی گفت: مسوول برطرف‌سازی مشکلات مسافران در هنگام بروز تاخیر شرکت‌های هواپیمایی هستند و در صورت بروز تاخیرهای بالای چهار ساعت باید نسبت به استقرار مسافران اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز