خبرگزاری کار ایران

مونسان:

رشد ۴ درصدی جذب توریست خارجی با توریست درمانی در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۵۸۰

مونسان گفت: در حال حاضر ۱۷۰۰ طرح گردشگری وجود دارد که در تلاش هستیم تا پایان دولت دوازدهم به۱۲۵۰ برسانیم که ۵۵۰ مورد آن مربوط به اقامتگاه ها وهتل ها است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی‌اصغر مونسان، رییس سازمان میراث فرهنگی در بازدید از موزه بانک سپه در مورد نوسانات بازار ارز گفت:خوشبختانه با اقدامات دولت این نوسانات کنترل شده و بر اساس مدل تعریف شده شاهد بهبود شرایط بازار هستیم البته چون در ابتدای مدل هستیم نیازمند زمان بیشتری هستیم.

وی ادامه داد: هفته گذشته درباره دریافت ارز گردشگران جلسه‌ای با رییس بانک مرکزی جهت تسهیل امور گردشگران برگزار کردیم تا تاثیر این نوسانات را برای گردشگران کاهش دهیم.

مونسان با اشاره به حضور دلالان در بخش گردشگری گفت: نوسانات ارزی و نیاز گردشگران خارجی موجب حضور دلالان در این بازار خواهد شد که این موضوع نیز باید رسیدگی شود.

وی در مورد توان گردشگری کشور گفت: افزایش توان گردشگری و تقویت زیرساختها موجب جذب حداکثری گردشگران داخلی و خارجی‌خواهد شد و با اقدامات انجام شده شاهد نتیجه مثبت آن در ایام نوروز بودیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۰۰ طرح گردشگری وجود دارد که در تلاش هستیم تا پایان دولت دوازدهم  به۱۲۵۰ برسانیم که ۵۵۰ مورد آن مربوط به اقامتگاه ها وهتلها است.

مونسان در مورد درآمدهای ارزی گردشگری گفت: در این مورد حساب دقیقی شکل نگرفته است و از رییس کل بانک مرکزی در خواست کردیم تا با همکاری یکدیگر عدد دقیقی را ارایه کنیم ، اما با برآوردهایی که می‌شود رقمی‌نزدیک به ۶ میلیارد دلار است.

وی افزود: سال گذشته توانستیم علاوه بر کنترل روند کاهشی توریست درمانی، رشد ۴ درصدی داشته باشیم و ۸ درصد توریست خارجی را افزایش دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز