خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز خبر داد:

اختصاص ۲۰ میلیارد ریال به منظور تجهیز مدارس استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۷۸

کمبود فضای آموزشی در استان البرز برطرف شود. / هوشمندسازی مدارس استان یک ضرورت است.

ایلنا: رئیس شورای آموزش و پرورش استان البرز گفت: در راستای تجهیز مدارس، ۲۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس استان البرز اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایلنا در کرج، اصغر عربیان با بیان این مطلب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز، افزود: آموزش مهم‌ترین امر زیربنایی است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

این مسئول اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای آموزش و پرورش استان را حرکتی برای رفع بخشی از موانع موجود در آستانه سال تحصیلی جدید ذکر کرد که ۱۰ میلیارد آن پرداخت و ۱۰ میلیارد دیگر تا آخر هفته پرداخت خواهد شد.

وی تشکیل کمیته‌ای متشکل از اداره کل امور اجتماعی استانداری و آموزش و پرورش استان به منظور رفع کمبودهای فضاهای آموزشی را به عنوان نخستین مصوبه این جلسه به تصویب رساند.

استاندار البرز استفاده از ارزش افزوده مدارسی که در موقعیت تجاری قرار دارند و تبدیل آن به مدارس جدید را گامی مهم در جهت رفع کمبود فضاهای آموزشی این استان عنوان کرد.

اصغر عربیان تشکیل کمیته‌ای با ساز و کار حقوقی به منظور بازپس گیری فضاهای آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان که در اختیار سایر نهادی آموزشی قرار دارد را نیز به عنوان دیگر مصوبه این نشست مورد تأکید قرار داد.

هوشمند سازی مدارس استان البر از دیگر نکاتی بود که استاندار البرز در این جلسه بر آن تاکید کرد.

وی در این رابطه گفت: روند هوشمند سازی مدارس در استان البرز بسیار کلیدی و ضروری است و قطعاً با هماهنگی و همکاری مدیران اجرایی استان می‌توان مدارسی را که مشمول طرح هوشمند سازی قرار نگرفته‌اند، تحت پوشش قرار داد.

ضرورت بهره گیری از ظرفیت فنی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش از دیگر تأکیدات استاندار البرز در جلسه شورای آموزش و پروش استان بود.

تصمیم گیری در خصوص پرداخت هزینه‌های حامل‌های انرژی در مدارس، اختصاص گواهی نامه الکترونیکی فنی و حرفه‌ای در استان، عقد قرارداد برون سپاری خدمات آموزشی و پرورش در حوزه فنی و حرفه‌ای، ساماندهی فضا و تجهیزات آموزش و پرورش و… از دیگر مصوبات این جلسه بود و مقرر شد اداره کل فنی حرفه‌ای در تمدید قرارداد برون سپاری، آموزش و پرورش را یاری دهد.

میزان معوقات بهای مصرفی انرژی و مهلت پرداخت برای قبوض آب و برق و گاز نیز از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز