خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز تاکید کرد:

تعداد ایستگاه های سیارهواشناسی استان البرز افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۲۳

نقاط بهمن خیز و مسیرهای صعب العبور جاده ای در شهرستانهای استان البرز خود مصداقی عینی برای افزایش تعداد موبایل استیشن هاست.

ایلنا: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز با اشاره به موقعیت جغرافیایی و کوهستانی استان بر ضرورت افزایش تعداد ایستگاه‌های سیار هوا‌شناسی در نقاط مختلف استان و شهرستانهای پیرامونی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، شاهپور رستم‌زاده در جریان حضور در اداره کل هوا‌شناسی استان البرز با اشاره به وسعت استان و شهرستانهای پیرامونی، افزایش تعداد ایستگاه‌های هوا‌شناسی سیار را ضروری دانست و گفت: موقعیت کوهستانی استان البرز و وسعت و گستردگی آن پیش بینی آخرین اطلاعات دسترسی به راه‌ها و نقاط صعب العبور را ضروری می‌سازد و در این راستا ایستگاه‌های سیار هوا‌شناسی نقش قابل توجهی در اطلاع رسانی دارند.

رستم‌زاده تصریح کرد: نقاط بهمن خیز و مسیرهای صعب العبور جاده‌ای در شهرستانهای استان البرز خود مصداقی عینی برای افزایش تعداد موبایل استیشن‌ها است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز گفت: در حال حاضر وجود ۱ ایستگاه برای استانی با این گستردگی کافی نیست و حداقل باید به ۳ ایستگاه در نقاطی همچون طالقان، ساوجبلاغ و شهرستان کرج برسد؛ ضمن اینکه جاده چالوس نیز یکی از مهم‌ترین نقاطی است که باید از ایستگاهی سیار برخوردار باشد.

وی تأکید کرد: اداره کل هوا‌شناسی استان افزایش تعداد ایستگاه‌ها را در دستور کار قرار دهد.

ایستگاه سیار هوا‌شناسی در شرایط نامساعد جوی به منظور جلوگیری از وقوع هر گونه حادثه رانندگی، کمک به مسئولان بخش حمل و نقل و پلیس راه، با اعزام به گردنه‌های صعب العبور و جاده‌هایی که از ایستگاه‌های هوا‌شناسی برخوردار نیستند، به آسانی آمار و اطلاعات مورد نیاز مرکز کنترل راه‌ها و ترافیک استان و حتی کشور را تامین می‌سازد.

این ایستگاه با برخورداری امکانات مخابراتی پس از دریافت و پردازش داده‌ها با شناسایی مسیرهای صعب العبور که به دلیل ریزش جوی و یا فعالیت سامانه هوا‌شناسی امکان تردد وجود آن وجود ندارد و یا با خطراتی همراه است را مسدود اعلام کرده و از آسیب‌ها و خطرات احتمالی پیش گیری به عمل می‌آورد.

شایان ذکر است، ایستگاه‌های هوا‌شناسی سیار در حوادث، بخشی از بازوی اجرایی در مدیریت بحران‌ها به شمار می‌روند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز