خبرگزاری کار ایران

تشکیل دبیرخانه دائمی برگزاری همایش حلال در اتاق بازرگانی البرز

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۶۲۶

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی همایش حلال گفت: هدف از برگزاری این همایش تمرکز بر توسعه صادرات محصولات حلال ایرانی به بازارهای جهانی است.

به گزارش ایلنا از البرز، سیدمحمدباقر رضوی تقوی در سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش "حلال و نقش آن در توسعه تجارت بین‌الملل" که با دستور جلسه ارائه طرح تحقیقاتی اولیه همایش و انتخاب روسا و اعضاء کمیته‌های تخصصی آن برگزار شد، اظهار کرد: طرح اولیه همایش به همت دبیرخانه دائمی برگزاری آن تهیه شده که طبق برنامه‌ریزی‌های مورد نظر برای اجرای آن پیش خواهیم رفت.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر سهم ایران در بازارهای جهانی حلال کاهش پیدا کرده است، گفت: قصد داریم که از طریق برگزاری همایشی بدین منظور مجدد شاهد بهبود جایگاه محصولات حلال ایران در بازارهای بین‌المللی و معطوف کردن توجه سایر کشورها به این تولیدات باشیم.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت پیشبرد اقداماتی به منظور پر رنگ‌تر شدن صادرات محصولات حلال از ایران عنوان کرد: با تشکیل دبیرخانه دائمی همایش و در ادامه برگزاری اولین دوره در سال جاری برای تداوم روند آن در سال‌های آتی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

طرح تحقیقاتی اولیه همایش آماده است

در ادامه این نشست داود داودی معاون اجرایی و امور داخلی اتاق بازرگانی البرز با اشاره به پیشبرد  اخذ مجوزهای مرتبط به همایش حلال و تهیه پوستر اولیه آن گفت: طرح تحقیقاتی اولیه همایش آماده‌سازی شده و قرار است بر اساس مسئولیت‌های تعریف شده چهار کمیته با عناوین امور بین‌الملل، علمی و تحقیقات، برندینگ نشان حلال و اجرایی، تشریفات و نمایشگاهی به صورت تخصصی امور مرتبط به همایش را پیش ببرند.

وی بیان کرد: به منظور پیشبرد اقدامات موثرتر در زمینه افزایش تولید محصولات حلال در کشور، ذیل کمیته علمی و تحقیقات همایش کارگروه‌های تخصصی دارویی، بهداشتی، موادغذایی و پوشاک برگزار می‌شود و در ادامه نیز پنل‌های تخصصی مرتبط با کارگروه‌های مذکور را خواهیم داشت.

به گفته داودی دبیرخانه همایش حلال در محل اتاق بازرگانی البرز تشکیل خواهد شد و روند اجرایی امور در بخش‌های مختلف کمیته‌ای و کارگروهی را مدیریت خواهد کرد‌.

این جلسه با حضور نمایندگانی از اتاق بازرگانی البرز، سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، بنیاد نخبگان، دامپزشکی، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه و تره‌بار البرز، مرکز تحقیقات حلال وزارت بهداشت و علوم پزشکی البرز، پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی، مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی برگزار و بر تعامل دستگاه‌های مذکور برای توسعه تجارت خارجی ایران در حوزه صادرات محصولات حلال و همکاری برای سهم‌یابی بازار محصولات ایران در عرصه بازارهای بین‌المللی تاکید شد.

در بخش دیگری از این نشست اعضای کمیته‌های ذیل همایش حلال تعیین و مقرر شد که فعالیت آنها حداکثر یک هفته بعد از برگزاری نشست آغاز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز