خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز:

۵۴ درصد از ساکنان مناطق کم برخودار البرز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۳۸۴

مدیرکل بیمه سلامت از حضور در محلات کم برخوردار استان خبر داد و گفت: ۶۶ محله محروم در استان شناسایی شده است که با برپایی هفتگی میز خدمت در ٣۶ محله کم برخوردار، متقاضیان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داود زارع در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، اظهار داشت: در استان البرز حدود ۶٠٠هزار نفر از بیمه سلامت بهره‌مند هستند که حدود ٢٨٠هزار نفر به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

وی سیاست بیمه اجباری و کمک به قشر محروم را جزو مزایای رایگان بودن اقشار خاص برشمرد و ادامه داد: با این وجود از ٢٨٠ هزار بیمه شده در البرز حداقل پرداخت یک میلیون و ۴٠٠ دریافت نمی‌شود. علاوه بر این ۵ دهک درآمدی نیز با تخفیف پرداختی میتوانند از مزایای بیمه سلامت استفاده کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان البرز، تاکید کرد: بیمه پایه سلامت در بیمارستان های دولتی در بخش بستری ٩٠درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد و در بخش درمان سرپایی حداقل ٧٠درصد را پرداخت می‌کند.

زارع با اشاره به پوشش رایگان بیمه سلامت برای درمان بیماران خاص و صعب العلاج، اضافه کرد: بیمه سلامت در بعضی موارد نیز بالغ بر ٨٠درصد هزینه سنگین درمان بیمارانی که درمان سخت و طولانی دارند بر عهده می‌گیرد.

این مسئول در بحث بیمه‌گری به دو خدمت دیگر اشاره کرد و گفت: با توجه به ٢۶٠ موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که به ١٨٢ موسسه مراجعه کردیم و مشکلات حدود ٧٠درصد موسسات با مراجعه حضوری بررسی شد.

برپایی میز خدمت در مناطق کم برخودار البرز

وی از حضور در محلات کم برخوردار استان یاد کرد و ادامه داد: ۶۶ محله محروم در استان شناسایی شده که در ٣۶ محله کم برخوردار، میز خدمت برپا شده و مشکلاتی که شورا و اهالی مطرح کردند، برطرف شده که بدین ترتیب حدود ۵۴درصد از این مناطق تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و این روال هر هفته ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز توضیح داد: ارزیابی درآمدی متقاضیان توسط اداره کل رفاه اجتماعی استان انجام می‌شود. به رغم عدم اعلام ارزیابی وسع حداکثر به مدت یکسال، مدیران ارشد بیمه سلامت، می‌توانند به تشخیص خود با بیمه رایگان افرادی که تمکن مالی ندارد تا اعلام ارزیابی، موافقت کنند.

اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت 

زارع با اشاره به حضور حدود ۵٠٠هزار نفر اتباع خارجی که حدود ٣٠٠ هزار نفر از آنها کارت آمایش دارند، گفت: پناهنده آسیب پذیر و دارای بیماری خاص می توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و در پوشش درمانی رایگان ثبت نام کنند. سایر پناهندگان دارای کارت آمایش و هویت نیز می توانند با پرداخت سرانه مصوب از پوشش بیمه سلامت استفاده کنند.

دو مرکز ناباروری برای جمعیت البرز کم است

زارع در ارتباط با امکان درمان رایگان ناباروری، گفت: با اصرار اداره کل بیمه سلامت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز، موفق به فعال شدن بیمارستان کمالی در بخش ناباروری شدیم. پیش از این بیماران در این بیمارستان فقط ویزیت می‌شدند و ادامه درمان در تهران انجام می‌شد که زیبنده استان البرز نبود.

وی افزود: برای خدمات ناباروری در سال ١۴٠٢، بالغ بر یک میلیارد تومان پرداخت کردیم لذا برای زوج‌های نابارور اگر روند درمان در بیمارستان های نیمه خصوصی نیز انجام شود، بیمه سلامت هزینه درمان را پرداخت می‌کند.

زارع از مرکز ناباروری رویش و بیمارستان کمالی که در طرح درمان ناباروری فعال هستند نام برد و از عدم همکاری دانشگاه علوم پزشکی در غیرفعال شدن بیمارستان مریم، گلایه کرد و گفت: بیمه سلامت در اختلاف سیاستگذار و مجریان این طرح دخیل نیست اما سعی کردیم به حل اختلاف کمک کنیم چراکه بیمارستان مریم می‌تواند به صورت تخصصی در این خصوص فعال شود. 

استقبال بیمه سلامت از همکاری با پزشکان

مدیرکل بیمه سلامت در ارتباط با همکاری با پزشکان و پرداخت به موقع حق درمان آنها، گفت: با ٣٣ ماما قرارداد منعقد شد. تمام حرف پزشکی طبق قانون باید با بیمه پایه انعقاد قرارداد داشته باشند و در این ارتباط مردم و موسسات می‌توانند پزشکان را به سمت انعقاد قرارداد متمایل کنند.

زارع در مورد صندوق بیماران صعب العلاج گفت: با اشاره به لزوم اطلاع رسانی خدمات صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، گفت: به منظور برخورداری از مزایای ترتیب داده شده در اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، این بیماران اعم از بیمه شدگان سایر سازمان‌های بیمه گر و یا افراد فاقد پوشش بیمه پایه، می‌توانند در سامانه سازمان بیمه سلامت ایران ثبت نام کنند.

وی درباره نحوه ثبت نام در صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، اظهار کرد: ثبت نام از طریق ورود به سامانه خدمات غیر حضوری شهروندی به آدرس  bimehsalamatiranian.ir انجام می‌شود. افرادی که اطلاعات آنها از قبل در سامانه سازمان وجود دارد می‌توانند با درج کد ملی فرد بیمار و شماره موبایل ثبت شده، نسبت به ثبت درخواست حمایت بیماری خاص و صعب العلاج در سامانه اقدام کنند.

سامانه نسخه الکترونیکی بیمه سلامت انقلابی در خدمات درمانی

زارع با تاکید بر تجویز دارو با نسخه الکترونیک بیمه سلامت گفت: با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، امکان دسترسی به نسخه‌های تجویز شده، پرونده بیماران و اطلاعات درمانی آن‌ها را به سادگی و سرعت زیاد فراهم می‌کند. با استفاده از این سامانه، بیماران و پزشکان می‌توانند به راحتی از خدمات درمانی استفاده کنند و مشکلاتی مانند تکرار درخواست آزمایشات و مشاهده مراحل درمان را به سادگی برطرف کنند. 

وی افزود: استفاده از سامانه نسخه الکترونیکی بیمه سلامت می‌تواند باعث بهبود امنیت اطلاعاتی بیماران و کاهش هزینه‌های سیستم بهداشتی شود. به طور کلی، سامانه نسخه الکترونیکی بیمه سلامت می‌تواند به بهبود کیفیت خدمات درمانی و ارتقای سطح سلامت جامعه کمک کند.

نیازمند توسعه ادارات شهرستان‌ها هستیم

مدیرکل بیمه سلامت البرز در ارتباط با احداث اداره شهرستانی بیمه سلامت در تمام شهرستانهای استان گفت: بجز کرج در سه شهر ساوجبلاغ، فردیس و نظرآباد، اداره داریم. با توجه به لزوم رعایت حال مردم و کاهش تردد بین شهرستان‌ها و دسترسی بهتر بیمه شدگان به دنبال توسعه ادارات شهرستانی هستیم که برای شهرهای جدید البرز نیز موفق به کسب مجوز فعالیت باشیم اما این ملزم به تایید سازمان مدیریت برنامه ریزی و استخدام رسمی کشور است که در این امر دخیل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز