خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی البرز در پاسخ به ایلنا مطرح کرد؛

فرودگاه پیام می‌تواند هاب صادرات هوایی در حوزه محصولات کشاورزی باشد/دولت مشکل سوخت را حل نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۷۹۵

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: مجموعه فرودگاه پیام که از زیرساخت‌های صادراتی برخوردار است، این ظرفیت را دارد که به عنوان هاب صادرات هوایی در حوزه محصولات کشاورزی محسوب شود ولی متاسفانه به دلیل قیمت بالای سوخت از این ظرفیت نمی‌توان به خوبی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، پرهام رضایی در نشست خبری  که در اتاق بازرگانی استان البرز برگزار شد، اظهار داشت:  اتاق‌های بازرگانی همواره به عنوان نهاد اقتصادی و پارلمان بخش خصوصی در مسیر برقراری ارتباط تعامل با تولیدکنندگان، صنعتگران، تجار و بازرگانان شهر، استان، کشور، منطقه و سایر  کشورها فعالیت دارد.

وی افزود: به منظور بهره‌برداری سریع از فرصت‌ برای تولید کنندگان و صنعتگران؛ اتاق بازرگانی استان البرز بر تقویت دو سویه با رسانه‌ها متمرکز شده است و در سایه این تعاملات مشکلات تولیدی و صنعتی استان به صورت مسأله محور و در قالب مطالبه محوری رسانه ای با بهره‌گیری از پتانسیل افراد تأثیرگذار این حوزه، جدیت دارد.

رضایی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر چگونگی تعامل و استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی  پیام،  گفت: در استان این منطقه و فرودگاه با وجود حائز اهمیت بودن اما این مجموعه به درستی دیده نشده است. مشکل این فرودگاه با توجه به هواپیماهای کارگو، مسأله سوخت است و به رغم مصوبه هیات دولت اما هیچ گاه سوختی معادل سوخت مسافربری تحویل نشد.

وی افزود: در چندین جلسه شورای گفت‌وگو که در استان طی چندین سال متوالی در دستورجلسات اتاق بازرگانی این موضوع مهم بررسی و مصوب شد اما متاسفانه اجرایی نشد.

رضایی تصریح کرد: با توجه به اهمیت حمل هوایی محصولات کشاورزی، مجموعه فرودگاه پیام که زیرساخت‌های صادراتی دارد، این ظرفیت وجود دارد که به عنوان هاب صادرات هوایی در حوزه محصولات کشاورزی محسوب شود ولی متاسفانه به دلیل قیمت بالای سوخت از این ظرفیت نمی‌توان به خوبی استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در رابطه با منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز به ایلنا گفت: افرادی در این منطقه فعال هستند که در حوزه الکترونیک و مخابرات فعال هستند لذا دولت باید با رویکرد جدید در این منطقه از وسعت زمین و امکانات و ظرفیت این بخش در راستای حمایت از بخش خصوصی استفاده کند.

رضایی در ادامه با اشاره به چهارمین دوره از انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان البرز، تصریح کرد: در اسفندماه سال گذشته ١۵ عضو ائتلاف کارآفرینان ملی به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند که هریک به نوبه خود تا کنون منشاء بسیاری از فعالیت‌های موثر اقتصادی در استان بوده و در تولید ناخالص استان سهم بسزایی دارند. 

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان در حوزه تهیه مواد اولیه تولید، صادرات و قدرتمند بودن این منطقه به دلیل تمرکز شرکت‌های تولیدی در حوزه صنایع غذایی و دارویی در قالب تدوین استراتژی مدون، رویکرد ویژه دارد لذا اعضا هیات مدیره در کمیسیون های تخصصی در اتاق بازرگانی ایران نیز حضور دارند. در نتیجه این رویکرد بر اساس انتخابات دهمین دوره کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی ایران، ۴ عضو نمایندگان اتاق بازرگانی البرز به عنوان عضو هیات رئیسه کمیسیون های صنایع غذایی، انرژی، کسب و کارهای نوین و مدیریت واردات انتخاب شدند.

رضایی گفت: در سال جاری در راستای تشکیل شورای گفت‌وگوی استان با توجه به دیدگاه استاندار البرز نسبت به حل و فصل مشکلات فعالان بخش خصوصی وتحقق مطالبات تولیدکنندگان و صنعتگران، جلسات شورای گفت‌وگوی استان به صورت منظم برگزارشده است .

وی با اشاره به برگزاری ٩ جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی و ۶٩ مصوبه که ۶٠ مصوبه استانی بود، ادامه داد: فرصتی که امروز به دنبال مهیا کردن آن برای رشد و توسعه صنعت تولید و صادرات البرز هستیم، بخشی با برگزاری تورهای صنعتی با فعالان و نخبگان دانشگاهی، مدیران ارشد دولتی و صاحبان طرح‌های فناورانه حاصل می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: این استان یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور است و بیش از ۶٠ درصد صنعت دارویی و ٨٠درصد از صنعت ماکارونی کشور  در البرز فعال است. در حوزه تجارت بین‌الملل، ثبت حدود ٢٠هزار کانتینر سبزی و صیفی‌جات کشور از افتخارات البرز است که با تلاش و همت فعالان بخش خصوصی حاصل شده است.

وی گفت: اتاق بازرگانی استان البرز در حوزه آموزش یاریگر فعالان بخش خصوصی بوده ‌است. کسب رتبه برتر آموزشی اتاق بازرگانی البرز در بین سایر اتاقهای بازرگانی کشور از مهمترین دستاورد استان است که قطعا این توفیقات به صورت تخصصی ادامه‌دار خواهد بود.

وی در ارتباط  با دستاوردهای بخش خصوصی از سفر دوم ریاست‌جمهوری گفت: پیش از این سفر، جلسات متناوبی با استاندار برگزار و مقرر شد البرز به عنوان استان صنعتی، نشست مجزا با فعالان اقتصادی داشته باشند و دغدغه‌های خود را مطرح کنند. در این راستا مسایل  کلان استان در قالب بسته پیشنهادی به نهاد ریاست جمهوری ارائه شد. 

وی افزود: این نشست صنعتی در سفر ریاست جمهوری برای نخستین بار انجام شد که خروجی خوبی داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز