خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز:

مردم باید نسبت به آسیب‌های خشکسالی آگاه شوند

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۱۹۹

با فعالیت موثر کارگروه‌های مذکور مخاطرات زیست محیطی و مقابله با آلودگی هوا و خشکسالی در استان مرتفع می‌شود؛ ضمن اینکه باید مردم نیز نسبت به آسیب های خشکسالی آگاه سازی شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بر فعالیت هرچه بیشتر کارگروه‌های مدیریت بحران تأکید کرد و گفت: با فعالیت موثر کارگروه‌های مذکور مخاطرات زیست محیطی و مقابله با آلودگی هوا و خشکسالی در استان مرتفع می شود؛ ضمن اینکه باید مردم نیز نسبت به آسیب های خشکسالی آگاه سازی شوند.

به گزارش ایلنا در کرج، ابوالقاسم باقری با بیان این مطلب در کارگروه " مخاطرات زیست محیطی و خشکسالی " اداره کل مدیریت بحران استان اظهارداشت: یکی از محور‌های اصلی فعالیت ستاد مدیریت بحران بحثشناسایی نقاط بحرانی، پیگیری و تداوم آن و روش‌هایی است که برای موارد بحرانی و به منظور جلوگیری از آسیب‌های گسترده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکی از نقاط قابل شناسایی در آلودگی‌ هوا خشکسالی است که مشکل جدی استان به شمار می‌رود و باید در این خصوص کار فرهنگی انجام داد تا به مسائل پنهان این پدیده رسیدگی شود چرا که این امر در آلودگی هوا تاثیر بسزایی دارد.

باقری همچنین بیان کرد: در مدیریت خشکسالی هواشناسی، هیدرولوژیک و کشاورزی باید اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

وی تبخیر بیش از حد و برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیر زمینی و… را از مشکلات زیست محیطی دانست.

باقری فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و آگاه سازی لازم به شهروندان در مورد آسیب‌های خشکسالی و صدمات ناشی از آن را خواستار شد.

مدیرکل بحران استانداری البرز با بیان این‌که برای آمادگی مردم و سازمان‌ها در مواقع بحرانی باید به طور جداگانه برنامه‌هایی را مدون کرد، یادآور شد: در بحثآمادگی شهروندان باید زمینه آن را در خانواده‌ها ایجاد کرد و همچنین در حوزه آمادگی سازمان‌ها باید تجهیزات مورد نیاز آن‌ها تقویت شود.

وی برگزاری جلسات مذکور را گامی مهم برای حل مشکلات دانست و گفت: با برگزاری این جلسات مسایل و معضلات استان موشکافانه بررسی می‌شود و این بررسی‌ها حل مشکلات را آسان‌تر می‌سازد.

گفتنی است در این نشست تمهیداتی به منظور پیشگیری از مخاطرات زیست محیطی و مقابله با آلودگی هوا و خشکسالی و همچنین معضلات و مشکلات گرد و غبار و آلودگی در قالب مصوباتی طرح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز