خبرگزاری کار ایران

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری کشاورزی استان البرز:

تقسیم شدن مزارع و باغات به قطعات کوچکتر

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۳۰۷

پایان یافتن فصل برداشت محصول و ترک اراضی کشاورزی توسط بهره برداران آمارگیری سرشماری کشاورزی را در برخی مناطق استان البرز دچار مشکل کرده است.

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری کشاورزی استان البرز گفت: تقسیم شدن مزارع و باغات به قطعات کوچک‌تر، مهم‌ترین مشکل عدم دسترسی به بهره برداران بر سر راه ماموران سرشماری این استان است.

به گزارش ایلنا در کرج، علی تیرداد با بیان این مطلب اظهار داشت: براساس بررسی‌ها یکی از دلایل بروز این مشکل در طرح سرشماری کشاورزی استان البرز تقسیم شدن باغات و اراضی زارعی به قطعات کوچک‌تر است.

وی دلایل دیگر بروز این مشکل را در طرح سرشماری کشاورزی استان البرز بهره برداران غیرساکن و پایان یافتن فصل برداشت محصول و ترک اراضی کشاورزی توسط بهره برداران است.

معاون مدیرکل اطلاعات و آمار و GIS استانداری البرز گفت: این مسایل و مشکلات در جاده چالوس و شهرستان ساوجبلاغ به شدت و در شهرستان طالقان کمرنگ مشهود است.

تیرداد بار دیگر خاطرنشان کرد: حداقل اراضی ۴۰۰ متر مربع برای زراعت، ۲۰۰ متر مربع باغ، حداقل یک راس دام سنگین، ۱۰ قطعه طیور محلی از معیار‌های مهم در ثبت آمار در سرشماری کشاورزی البرز خواهدبود.

وی گفت: داده‌ها از طریق تبلت به صورت الکترونیکی توسط آمارگران در سرشماری کشاورزی ثبت می‌شود که با این روش علاوه بر دقت و سرعت نتایج آن نیز زود‌تر تجزیه و تحلیل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز