خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

تشکیل سمن‌های امدادی در بین اقشار مختلف جامعه؛ تکمیل ساز چرخه مدیریت بحران

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۸۵۴

ایجاد ساختمان نمایندگی داروخانه ۱۳ آبان در استان البرز ضروری ست.

استاندار البرز بر ضرورت ایجاد ساختمان نمایندگی داروخانه ۱۳ آبان در استان با هدف تأمین داروهای مورد نیاز مردم تأکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهایی، در جمع خانواده جمعیت هلال احمر استان البرز، با اشاره به نقش خطیر امدادرسانی که ماهیت و ریشه اصلی شکل گیری شاکله این سازمان مردمی است، رسالت هلال احمر را بر اساس منشور حرفه‌ای آن مورد اشاره قرار داد و گفت: گرچه بسیاری جمعیت هلال احمر را مترادف با امداد رسانی می‌دانند اما به واقع شرح خدمات این نهاد مردمی تا جایی جهانشمول است که تمامی ابعاد را در برگرفته و شرح خدمات آن نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح بین المللی نیز گسترش دارد و همین امر ماهیت ذاتی این نهاد را مورد تأکید قرار می‌دهد.

وی همچنین با محور قرار دادن فعالیت‌های سازمان جمعیت دواطلبان خاطرنشان کرد: از سازمان بزرگ جمعیت هلال احمر، سازمان داوطلبان، در لباس خدمت مسئولیت خطیر نجات جان انسان‌ها را عهده دار است و همین امر ارزش کار این قشر را چندین برابر می‌سازد. چرا که این گروه با فراگیری آموزش‌های مورد نیاز در بحران‌ها، هر لحظه آماده خدمت رسانی به مردم نه تنها در اقصی نقاط کشور بلکه در خارج از مرزهای ملی نیز خدمات رسانی دارند.

استاندار البرز در ادامه، با بیان اینکه آموزه‌های قرآن و انطباق سطر به سطر کلام وحی در عصر مدرنیته که تغییرات و تحولات به ثانیه در حال وقوع است، باید سرلوحه و ملاک عمل ما در زندگی جاری روزمره باشد، این توصیه و سفارش را در جمع سفیران نجات به ضرورت توجه به ارزش‌های والای انسانی و اخلاقی بسط داد و تصریح کرد: فعالان در جمعیت هلال احمر در زمره مشاغلی قرار دارند که با همین ارزش‌های انسانی و معنوی در ارتباط است و همین امر است ارزش کار انسانی شما را چندین برابر ساخته است.

طهایی افزود: شما بدون در نظرگرفتن شغل و طبقه اجتماعی انسان‌ها، تنها برای خدمت به مردم تلاش می‌کنید و این حرکت باید آموزه و سرلوحه کار دیگر مسئولان در انجام امور باشد.

وی، در بخش دیگری، موضوع آموزش را نیز مهم خواند و اجرای آن را از مجرا و دریچه رسانه ملی به عنوان دانشگاهی فراگیر تأثیرگذار در بسیاری امور دانست و گفت: همانگونه که رسانه ملی با تهیه و تولید برنامه‌های متنوع آموزشی نسبت به جذب مخاطبان تلاش دارد با برنامه ریزی و ساخت برنامه‌های آموزش محور در این حوزه می‌توان گام‌های مؤثری برداشت.

وی تشکیل سمن‌های امدادی در بین اقشار مختلف جامعه را نیز تکمیل ساز در چرخه مدیریت بحران در حوادثتلقی کرد و افزود: جمعیت هلال احمر می‌تواند با آموزش جوانان از گروه‌های مختلف نسبت به عضوگیری اقدام کند تا ضمن چابک سازی و گسترش خدمات این جمعیت، در بحران‌ها و حوادثاحتمالی بنحو مطلوبی مدیریت داشته باشیم.

راه اندازی دفتر نمایندگی هلال احمر در شهرستان‌های فردیس، طالقان و اشتهارد، پیگیری زمین جهت ایجاد پایگاه امداد هوایی با راه و شهرسازی استان جهت اختصاص آشیانه و همچنین رفع مشکل معارض پایگاه هیو در شهرستان ساوجبلاغ در کنار تأسیس نمایندگی داروخانه ۱۳ آبان در استان به منظور تأمین داروهای مورد نیاز بیماران و عدم مراجعه به پایتخت و از جمله مطالباتی بشمار می‌رفت که در دیدار با استاندار البرز مطرح شد.

جمعیت هلال احمر استان البرز از سال ۸۹ با مجوز رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و امروز با ۱۵۰ نیرو در استان و ۲ پایگاه اقماری(محمدشهر و هیو) به کمک ۸ هزار نیروی داوطلب فرایند خدمت رسانی به مردم را عهده دار است.

این مرکز در معاونت‌های امداد و نجات، جوانان با ۵ هزار و ۴۴۷ عضو، زنان و خانواده و… با برخورداری از اتاق کنترل EOC(مدیریت بحران در استان)، فعالیت دارد.

تیم جمعیت هلال احمر استان البرز با ۳ پایگاه ثابت در جاده چالوس(سد کرج، شهرستانک و کندوان) به صورت ۲۴ ساعته فرایند خدمت رسانی به مردم را عهده دارد. پایگاه امدادی عظیمه، شهدای گلسار(کرج – ساوجبلاغ)، نظرآباد نیز در حال حاضر در استان فعال هستند.

در حال حاضر شهرستان‌های اشتهارد و فردیس و همچنین دو بخش ساحلی سد کرج و طالقان فاقد پایگاه امداد و نجات است. مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر البرز نیز با یک هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۱۲ رشته در مسیر ارتقاء سطح کیفی کارمندان جمعیت هلال احمر فعالیت دارد و بزودی در مقطع ارشد نیز جذب دانشجو خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز