خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره ارشاد فردیس خبر داد:

اجرای طرح آموزش استفاده از فضای مجازی در شهرستان فردیس

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۷۸۱

سرپرست اداره ارشاد فردیس با اشاره به اجرای طرح آموزش استفاده از فضای مجازی در شهرستان فردیس گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۵۰۰ نفر از شهروندان فردیسی در این طرح آموزش ‌دیده‌ اند.

به گزارش ایلنا از فردیس، سید هادی جوادی‌نیا سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس با بیان اینکه آموزش استفاده از فضای مجازی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه امروز به شمار می‌رود، اظهار کرد: برای آموزش استفاده از فضای‌مجازی به شهروندان فردیسی با همکاری پلیس فتا در فرهنگسراهای این شهرستان کارگاه‌های آموزشی برگزار شده است که طی دو ماه گذشته بیش از ۵۰۰ نفر از شهروندان فردیسی در این طرح آموزش ‌دیده‌اند.
 
وی گفت: ظهور تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی به وجود آمده، بسیاری از کارکردهای خانواده ها را دچار اختلال کرده است.

جوادی‌نیا با بیان اینکه در مباحث آسیب‌شناختى نهاد خانواده، یکى از محورهاى مهم، بررسى آسیب‌هاى ناشى از تحولات خانواده است، افزود: این تحولات خود منشأ بروز دگرگونى‌هایى عمیق و اساسى در نوع روابط و ارزش‌هاى خانوادگى است. بسیارى از این تحولات و دگرگونى ها از بیرون، بر خانواده تحمیل مى شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس خاطرنشان کرد: در فضای مجازی باتوجه به بازی‌های رایانه‌ای، فحشا و خشونتی که ترویج می‌شود و هزاران بد آموزی که ممکن است وجود داشته باشد خانواده ها نمی توانند کودکان را کنترل کنند.
 
جوادی نیا افزود: ارتباط از طریق فضای مجازی در سال‌های اخیر جایگاه قابل توجهی در بین نسل جوان و نوجوان جامعه پیدا کرده است. شبکه‌های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی افراد(فردی،اجتماعی) تأثیر گذارند و در شکل‌دهی به هویت فرد نقش دارند و حتی ابعاد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی جامعه هم تاثیر می‌گذارند. امروزه فضای مجازی با توجه به نقشی که تاکنون در ابعاد مختلف زندگی داشته اند، نمی‌توان آن را نادیده گرفت. اینترنت ابزاری مناسب برای توسعه افکار و اندیشه هاست به شرط انکه در راه صحیح استفاده شود.
 
وی یادآور شد: کلیه افراد به ویژه نوجوانان و جوانان باید برای ورود به دنیای مجازی اطلاعت کافی در اختیار داشته باشند تا دچار مشکلات مالی ،اجتماعی و روحی روانی نشوند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز