خبرگزاری کار ایران

وکیل طلاق توافقی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۰۴۳

پیدا کردن وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی برای اینکه کارها بدون مشکل حل و فصل شوند، به کار گرفته می شود. بهترین وکیل دارای ویژگی های مختلفی بوده که این ویژگی ها باعث می شوند پرونده ها در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برسند و خاتمه داده شوند. یک وکیل طلاق می تواند اطلاعات مختلفی را درباره طلاق توافقی در اختیار زوجین قرار دهد. از جمله این اطلاعات می توانیم به مدارک مورد نیاز، مراحلی که باید پشت سر گذاشته شوند و... اشاره داشته باشیم. در ادامه به صورت کامل به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

طلاق توافقی چیست؟

قبل از اینکه به بررسی وکیل طلاق توافقی بپردازیم بد نیست با مفهوم کلی این نوع از طلاق آشنایی پیدا کنید. همانطور که از نام این نوع طلاق پیداست، طلاق توافقی به جدایی گفته می‌شود که در آن زن و شوهر از قبل بر سر تمامیِ مسائل از جمله جهیزیه، نفقه، مهریه، حضانت فرزند، نحوه ملاقات، اجرت المثل به توافق رسیده‌اند این نوع طلاق در متون قانونی تعریف نشده است و قاضی (دادگاه) هر توافق انجام گرفته‌ای را در حکمی که صادر می‌کند در نظر می‌گیرد و آن را در گواهی عدم سازش – مهمترین مدرک برای طلاق – ذکر می‌کند.

طلاق توافقی را می‌توان معادل uncontested divorce در نظر گرفت چون طرفین در مورد همه چیز توافق دارند همچنین معادل no fault divorce در نظر گرفت چون در آن هیچ‌یک از طرفین مقصر قلمداد نمی‌شود.  توافقات در طلاق توافقی در حکم دادگاه ثبت می‌شود و ضمانت اجرای قانونی پیدا می‌کند.

برای اینکه این نوع از طلاق به بهترین شکل ممکن پیش برود، وکیل مورد نظر باید دارای بهترین ویژگی ها باشد تا بتواند از این طریق فرد را به صورت کامل آماده کند. در ادامه به صفر تا صد این موضوع می پردازیم تا شما نیز اطلاعات لازم را کسب کنید.

بهترین وکیل طلاق توافقی چه ویژگی هایی دارد؟

شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که بهترین وکیل چه ویژگی هایی را به خود اختصاص داده است. ویژگی های مختلفی وجود دارند که شما با توجه به آن ها می توانید پی ببرید که آیا یک وکیل کاربلد است یا خیر. اولین ویژگی که می توانیم در رابطه با ویژگی بهترین وکیل برای شما نام ببریم این بوده که به صورت دلسوزانه به کار خود ادامه دهد. صادق بودن وکیل از دیگر ویژگی هایی به شمار می آید که می توانیم نام ببریم. یک وکیل باید حل پرونده موکل خود را در اولویت قرار داد و سپس به پارامترهای دیگری همچون هزینه توجه کند.

وکیل طلاق توافقی

ویژگی های بهترین وکیل طلاق توافقی

تجربه بالا

وکلای مختلفی وجود دارند که در زمینه طلاق توافقی در حال فعالیت هستند. زمانی که شما وکیل مورد نظر خود را انتخاب می کنید، باید به تجربه او توجه ویژه ای داشته باشید. تجربه یک وکیل می تواند به راحت تر حل شدن پرونده شما کمک کند. به همین علت اگر می خواهید کارهای طلاقتان سریع تر رو به جلو بروند، فراموش نکنید به دنبال باتجربه ترین وکیل های طلاق توافقی باشید.

تخصص بالا

علاوه بر تجربه یک وکیل باید از تخصص بالایی نیز برخوردار باشد. گاهی اوقات پرونده ها دچار پیچیدگی بسیار زیادی می شوند. برای حل اینگونه پرونده ها نیاز است تا وکیل از دانش خود در این زمینه کمک بگیرد. یک وکیل با تخصص بالا همراه با ریزبینی هایی که دارد، تمامی تمرکز خود را برای روی پرونده مورد نظر شما می گذارد و سعی در حل کردن آن در سریع ترین زمان ممکن دارد.

اگر به دنبال وکیل طلاق توافقی هستید، حتما باید به ویژگی های ذکر شده توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را کسب کنید.

وکیل طلاق توافقی

مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی

برای اینکه بتوانید مدارک را تمام و کمال تهیه کنید و مشکلی در این امر برای شما به وجود نیاید، می توانید از وکیل خود درخواست کنید تا لیستی از این مدارک را برای شما تهیه کند. مهم ترین این مدارک که باید تکمیل کنید، شامل گزینه های زیر می شوند:

  • برای طلاق توافقی به شناسنامه خانم و آقا نیاز است.
  • افراد باید نسبت به تهیه کارت ملی خود (هم آقا و هم خانم) اقدام کنند.
  • تهیه عقدنامه نیز ضرورت دارد و در صورت در دسترس نبودن می توانید از رونوشت آن استفاده کنید.
  • به توافقنامه طلاق نیز برای نهایی شدن مراحل نیاز است.
  • افرادی که قصد گرفتن طلاق دارند، باید گواهی عدم امکان سازش را ارائه دهند.
  • همچنین خانم باید مدارکی را ارائه دهد که نشان دهنده عدم بارداری آن است.

در صورت داشتن وکیل، آیا نیاز به حضور زوجین است؟

وکیل طلاق توافقی نماینده شما در دادگاه است. حتی اگر خود شما نیز در دادگاه شرکت نکنید هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد و وکیل به عنوان نماینده تام شما تمامی کارها را پیش می برد. البته ذکر این نکته ضرورت دارد که تخصص وکیل در این جا بسیار کارآمد خواهد بود. موکل باید تمامی مدارک مورد نیاز را به وکیل تحویل داده و خود تنها در برخی مراحل طلاق همچون شرکت در جلسات مشاوره حضور داشته باشد؛ در غیر این صورت تمامی کارها توسط وکیل به سرانجام و نتیجه خواهند رسید.

مراحل طلاق توافقی به چه شکل است؟

از دیگر موارد مهمی که توسط موکلان پرسیده می شود این بوده که برای طلاق توافقی چه مراحلی را باید پشت سر گذاشت. وکلای طلاق توافقی می توانند پاسخگوی این سوال موکل خود باشند؛ چرا که آن ها با صفر تا صد این موضوع آشنا هستند و وظیفه آن ها این بوده که به شرح تمامی مراحل و نکات مربوطه بپردازند. در ادامه به شرح مختصری از این مراحل خواهیم پرداخت تا اگر سوالی در ذهن دارید، تا حدودی قابل رفع باشد.

اولین مرحله گذراندن جلسات مشاوره اجباری است

اولین کاری که باید به انجام برسانید این بوده که در جلسات مشاوره در نظر گرفته توسط دادگاه حضور پیدا کنید. این جلسات کاملا اجباری بوده و از آن جهت انجام می گیرد تا زوجین راهی برای بازگشت و پشیمانی از طلاق پیدا کنند. افرادی که وکیل نداشته باشند باید در 45 روز 5 دفعه را در جلسات مشاوره بگذرانند. در صورت استخدام یک وکیل این کار تا یک هفته به پایان خواهد رسید.

دومین مرحله ارائه دادن دادخواست طلاق است

دومین مرحله ای که باید پشت سر گذاشته شود، ارائه دادخواست طلاق است. برای ثبت دادخواست زوجین باید از دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی اقدام به این امر کنند. اگر درخواست دادن را نیز به وکیل بسپارید، این کار سریع تر از آنچه که تصور می کنید به پایان خواهد رسید و شما سریع تر می توانید به نتیجه برسید.

در سومین مرحله باید به دادگاه مراجعه کنید

در این مرحله شما باید در جلسه ای که دادگاه تدارک دیده است شرکت کنید. اگر احساس می کنید توانایی شرکت در دادگاه را ندارید، می توانید این مرحله را نیز برعهده وکیل طلاق توافقی بگذارید. یک وکیل در صورتی که از ویژگی های ذکر شده بهره مند باشد، می تواند این کار را با بهترین نتیجه به انجام برساند.

در چهارمین مرحله باید در مشاوره دادگاه حضور پیدا کنند

آخرین تلاش ها در مشاوره دادگاه انجام می گیرد تا زوجین از طلاق کوتاه بیایند. اگر تصمیم این افراد نهایی بود تمامی موارد مربوط به مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و... در یک برگه به صورت توافقی نوشته می شوند و سپس آن را در اختیار زوجین قرار می دهند.

در پنجمین مرحله در دادگاه حضور پیدا کرده و سپس به دفتر ثبت می روند

در مرحله بعدی شما باید در دادگاه برای بار دیگر حضور پیدا کنید و تمامی مدارک و شواهد طلاق توافقی را ارائه دهید. در انتها نیز با دریافت حکم عدم سازش به دفتر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه کرده و زندگی مشترک خود را از یک دیگر جدا می کنید. این کارها نیز می توانند توسط وکیل طلاق توافقی انجام شوند.

چگونه می توانیم وکیل طلاق توافقی را پیدا کنیم؟

اگر قصد پیدا کردن بهترین وکلای طلاق توافقی را دارید، باید از راه های مختلفی استفاده کنید تا به نتیجه برسید. راه های متعددی وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آن ها وکیل مورد نظر خود را پیدا کنید. یکی از این راه ها استفاده از اینترنت است. در دنیای امروز کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که به اینترنت دسترسی نداشته باشد. اینترنت می تواند یک منبع خوب برای اطلاع رسانی باشد. به همین علت شما با سرچ کردن می توانید وکیل طلاق توافقی را پیدا کنید و سپس ادامه کار را به او بسپارید.

دومین روشی که می توانید از آن استفاده کنید، بهره بردن از تجربه دیگران است. افرادی که قبلا از وکلای مختلفی استفاده کرده باشند، می توانند به شما در این زمینه کمک کنند. اگر اعتماد کافی به آن ها دارید، می توانید شماره تلفن و آدرس وکیل را جویا شوید و در اسرع وقت به آن ها مراجعه کنید. در حال حاضر حامیان عدالت دارای بهترین وکلای طلاق توافقی بوده و شما برای پیدا کردن نتیجه مناسب می توانید از آن ها نهایت بهره و استفاده را ببرید.

وکیل طلاق توافقی

پیدا کردن بهترین وکیل طلاق توافقی

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی وکیل طلاق توافقی بپردازیم. یک وکیل برای اینکه بتواند کارهای شما را راه بیندازد و به عبارتی پرونده را به صورت کامل حل کند، باید دارای ویژگی های مختلفی باشد. این ویژگی ها بسیار پراهمیت هستند و در این مطلب سعی کردیم مهم ترین آن ها را برای شما نام ببریم. در ادامه روش پیدا کردن برترین وکیل را برای شما نام ببریم. اگر در شرف طلاق هستید و می خواهید در سریع ترین زمان ممکن این کار انجام شود، به شما پیشنهاد می کنیم از نکات گفته شده نهایت بهره و استفاده را ببرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز