خبرگزاری کار ایران

هزینه بازسازی خانه در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۸۰۴

گاهی اوقات منزلی که سال‌ها در آن زندگی می‌کنیم قدیمی و فرسوده به نظر می‌رسد و نیاز به تغییری اساسی دارد. اگر امکان تعویض منزل نیز وجود نداشته باشد؛ بهترین راه بازسازی آن است. در واقع بازسازی خانه نوعی فرآیند است که کیفیت ساختاری منزل را بهبود می‌بخشد. معمولا قبل از شروع بازسازی باید طرح و ایده خود را انتخاب نموده و هزینه آن را نیز در نظر داشت. در مرحله بعدی باید با یک تیم متخصص و کار بلد و یا یک شرکت بازسازی خانه مشورت کرد و کار را به آن‌ها واگذار نمود.

مراحل و حوزه های بازسازی

نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که حوزه های بازسازی ساختمان به 4 قسمت بازسازی حفاظت شده، بازسازی تاسیساتی، بازسازی سبک و بازسازی معماری تقسیم میشود. در هر کدام از این حوزه ها به هنگام بازسازی ابتدا قسمت‌های آسیب دیده نظیر لوله کشی‌ها، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی و مقاوم سازی ساختمان در نظر گرفته می‌شود و در مرحله بعد تغییرات ظاهری یا تغییر دکوراسیون داخلی صورت می‌پذیرد.

بازسازی سازه و سازمان فرآیندی سخت و هزینه‌بر است. اما در نهایت بافت فرسوده و قدیمی به فضایی نو و مدرن تبدیل می‌شود. امروزه با توجه به شرایط موجود برای برخی افراد امکان تعویض منزل قدیمی وجود ندارد اما با توجه به توان مالی می‌توان خانه‌ قدیمی و فرسوده را تعمیر و مرمت نمود. در این مبحث در رابطه با برآورد هزینه‌ها صحبت خواهیم کرد.  

 روش محاسبه هزینه بازسازی خانه در تهران:

برای تخمین هزینه بازسازی به نوع کار و مساحت مورد نظر توجه می کنند و بر حسب دو روش زیر مبلغ تخمینی را برآورد می کنند.

روش نخست: متراژ مکان است که هزینه بازسازی خانه به ازای یک ‌متر مربع محاسبه می‌شود.

روش دوم : تعیین قیمت به روش کلی که متخصصان ساخت‌وساز یا شرکت باز سازی ، برای انجام پروژه در فضاهای کوچک‌ مانند سرویس‌های بهداشتی، آشپزخانه قیمت نهایی را بعد از بازدید و به صورت مقطوع اعلام می‌کنند.

هزینه بازسازی خانه در تهران

هزینه تخمینی بازسازی خانه در تهران

اگر قصد جابجایی راه پله را داشته باشید یا بخواهید دیوارهای باربر را جابجا کنید و یا استانداردهای شهرداری را برهم بزنید، باید هزینه‌ای مجوز بازسازی پرداخت کنید که با توجه به نوع نیاز متفاوت خواهد بود.

برای بازسازی عمومی آشپزخانه که شاملِ تعویض کابینت، تعویض صفحه کابینت، کاشی بین کابینتی یا تعویض کف از جنس سرامیک است، حداکثر مبلغ قیمتِ متری مابین دویست تا چهارصدهزار به تومان را در نظر بگیرید.

قیمت کابینت آشپزخانه از نوع ام دی اف برحسب متراژ 2.600.000 تا 3.700.000 تومان و کابینت هیگلاس چیزی بین 3.200.000 تا 4.200.000 تومان است.

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی و حمام از تعویض کاشی، نصبی جات ، سقف کاذب تا اجرت و مصالح را متری 000,000,3 تومان در نظر بگیرید.

هزینه باکس ساده دور دیوار از جنس کناف، را عددی بطور متوسط بین 140,000 تا 180,000 تومان در نظر داشته باشید.

هزینه تخریب دیوار آجری 50.000 تا 70.000 تومان به ازای یک متر مربع است در حالی که دیوار بتنی رقمی بین 100.000 تا 180.000 تومان به ازای یک متر مربع را شامل می شود.

در مبحث بازسازی اتاق خواب و پذیرایی هزینه نصب سرامیک 55.000 تا 75.000 تومان و هزینه نصب پارکت از 100.000تومان تا 150.000 تومان به ازای یک متر مربع است.

هزینه‌ تقریبی برای زیرسازی و گچکاری یا نقاشی قیمتی بین55 هزار برای نقاشی40 هزار برای سفیدکاری و متری 30.000 تا 40.000 تومان برای نصب کاغذ دیواری است.

 

 

بطور خلاصه در پروژه بازسازی خانه اگر بخواهیم یک تخمین قیمت برحسب متراژ برای بازسازی اقتصادی داشته باشیم و از بازسازی به حالت لوکس صرفه نظر کنیم، هزینه بازسازی سطحی چیزی بین 400,000 تومان تا 540,000 تومان خواهد بود. هزینه بازسازی عمومی رقمی بین1,400,000  تومان تا 2,300,000 تومان  و حداکثر و حداقل قیمت برای یک باز سازی کامل عددی بین3,000,000تا4,500,000 تومان خواهد بود.       

 

در نهایت:

چنانچه به دنبال پیاده ساری ایده نو در منزل قدیمی خود هستید این مسئولیت را  بر عهده یک شرکت بازسازی خانه معتبر بسپارید. این شرکت ضمن پیاده سازی طرحهای  به روز و متنوع، مقرون به صرفه ترین راه ممکن را به شما پیشنهاد خواهد کرد. پس بار دیگر با استودیو معماری فراز همگام شوید و با تکیه بر آن بدرخشید. جهت هماهنگی با تلفن های مجموعه در واحد پشتیبانی در تماس باشید.

هزینه بازسازی خانه در تهران

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز