خبرگزاری کار ایران

چگونه با طعم دهنده‌های ما طعم غذاهای مورد علاقه خود را ایجاد کنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۷۱۹

احتمالا بعد از هربار چشیدن طعم غذاهای بیرون مانند رستوران و فست فودها از خود پرسیده‌اید دلیل این طعم خاص چیست؟ چرا بارها و بارها هوس فست‌فودها را می‌کنیم؟ دلیل اصلی که ما به سراغ این غذاها می‌رویم چیست؟ اگر تا الان برای خوردن فست‌فودها باید حتما به رستوران و فست فود مراجعه می‌کردید؛ اکنون با تولید انواع پودرها و افزودنی‌ها در طعم‌های متنوع و تهیه آن، می‌توانید از طعم‌های گوشتی، سوسیس، کالباس و یا فیله سوخاری و ناگت‌های فوق‌العاده ترد در خانه لذت ببرید.

احتمالا بعد از هربار چشیدن طعم غذاهای بیرون مانند رستوران و فست فودها از خود پرسیده‌اید دلیل این طعم خاص چیست؟ چرا بارها و بارها هوس فست‌فودها را می‌کنیم؟ دلیل اصلی که ما به سراغ این غذاها می‌رویم چیست؟ اگر تا الان برای خوردن فست‌فودها باید حتما به رستوران و فست فود مراجعه می‌کردید؛ اکنون با تولید انواع پودرها و افزودنی‌ها در طعم‌های متنوع و تهیه آن، می‌توانید از طعم‌های گوشتی، سوسیس، کالباس و یا فیله سوخاری و ناگت‌های فوق‌العاده ترد در خانه لذت ببرید. از جمله افزودنی‌هایی که باب سلیقه اکثریت است، می‌توان به استابلایزر لبنی، ادویه روکش سوخاری و ادویه طعم‌ دهنده گوشتی، اشاره کرد که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم.

آشنایی با انواع طعم دهنده ها

ظاهر، طعم به یاد ماندنی و عطر مطبوع همگی عواملی هستند که باعث جذابیت فست فودها در مقایسه با غذاهای روزمره می شوند. این عوامل با کمک طعم دهنده ها و افزودنی ها به دست می آیند. اگر می خواهید طعم فوق العاده ای در غذاهای خود ایجاد کنید، قدرت ادویه ها و چاشنی های را دست کم نگیرید. سه مورد از بهترین تقویت کننده های طعم که به طور گسترده در پخت انواع فست فود استفاده می شود عبارتند از:

  • ادویه روکش سوخاری

  • ادویه طعم دهنده گوشتی

  • استابلایزر لبنی

اما این طعم دهنده ها دقیقا چه هستند و چه تفاوتی در طعم غذا برای شما ایجاد کنند؟

 

ادویه روکش سوخاری

هر آشپزی اولین اولویت خود را به مزه‌دار کردن و ایجاد طعم خاص درغذاها اختصاص می‌دهد. ادویه روکش سوخاری یکی از محبوب‌ترین ادویه‌ها در تهیه انواع فست‌فودها و غذاهای سرخ شده است. این ادویه، برای ایجاد طعم دلپذیر و خاص در گوشت‌ها و مرغ‌های سوخاری استفاده می‌شود.

 مرغ سوخاری از جمله این موارد است که با استفاده از ادویه روکش سوخاری یکی از غذاهای فست فودی است که طرفدار بسیاری زیادی دارد. معمولا مردم ترجیح می‌دهند این وعده خوشمزه را از بیرون تهیه کنند تا طعم خاص و دلچسب‌تری را تجربه کنند. اما اگر می‌خواهید راز خوشمزه شدن مرغ سوخاری رستوران‌ها را بدانید و در خانه آن را به همین اندازه لذید درست کنید باید بدانید که برای مزه دار کردن مرغ می توان از ادویه روکش سوخاری استفاده کرد. ادویه روکش سوخاری ترکیبی از چندین ادویه است که می‌تواند با توجه به ذائقه و علاقه افراد در طعم‌های مختلف ارائه شده است.

ترکیب ادویه روکش سوخاری ممکن است با توجه به تولید کننده و مارک متفاوت باشد، اما برخی از اجزای معمول آن شامل موارد زیر می‌شود:

- پودر آویشن: برای افزودن طعم گیاهی و دلپذیر به غذاها استفاده می‌شود.

- پودر زنجبیل: ایجاد طعم گرم و ملایم در گوشت‌ها.

- فلفل سیاه: افزودن طعم تند و قوی به غذاها.

- پاپریکا: برای ایجاد طعم شیرین و ملایم در سوخاری‌ها.

- پودر سیر: افزودن طعم خوشبو و مطبوع به غذاها.

- پودر پیاز: ایجاد طعم ملایم و عمیق در گوشت‌ها.

این ترکیب ادویه‌ها می‌تواند با ادویه‌های دیگر نیز ترکیب شده و مطابق با سلیقه شما و دلخواه، طعم‌دهنده‌های سفارشی و خاصی برای غذاهای سوخاری ایجاد کند. ادویه روکش سوخاری به عنوان یک افزودنی معمولاً همراه به گوشت‌ها ورز داده می‌شود تا طعم این ادویه‌ها به خوبی به گوشت نفوذ کند و در فرآیند سوخاری اثر ملایم‌کننده‌ای داشته باشد. با استفاده از این ادویه، می‌توانید گوشت سوخاری خود را با طعم خاص و خوشمزه‌تری تهیه کنید.

چگونه با طعم دهنده‌های ما طعم غذاهای مورد علاقه خود را ایجاد کنید

طعم دهنده گوشتی

طعم دهنده گوشتی اساسی‌ترین ادویه‌هایی است که طعم محصولات گوشتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این ترکیب ادویه‌ها، بوی نامطلوب گوشت را کاهش می‌دهد و در عوض طعم خوشمزه‌ای به غذاها اضافه می‌کند. از فلفل سیاه گرفته تا زیره و دارچین، هرکدام از اجزای این طعم دهنده، طعم گوشت را بهبود می‌بخشند و به ایجاد تجربه‌ای لذت‌بخش از سوخاری‌ها و فراورده‌های گوشتی کمک می‌کنند.

مزایای استفاده از طعم دهنده گوشتی:

- افزودن طعم و مزه دلپذیر به گوشت‌های سوخاری و فراورده‌های گوشتی.

- کاهش بوی نامطلوب گوشت و ایجاد عطر مطبوع در غذاها.

- ایجاد تجربه‌ای خاص و متفاوت از طعم گوشت‌ها.

از طعم دهنده گوشتی می‌توان برای مزه‌دار کردن انواع فراورده‌های پروتئینی که فکر می‌کنید، استفاده کنید که در ادامه برخی از این موارد را می‌گوییم؛

طعم دهنده گوشتی برای انواع کالباس

طعم دهنده گوشتی افزوده شده به انواع کالباس باعث ماندگاری بیشتر عطر و طعم بی‌نظیر کالباس می‌شود. شما می‌توانید با افزودن این اسانس به ترکیبات کالباس، خوش‌طعمی و قوام محصول نهایی را دوچندان کنید.

  • طعم دهنده مارتادلا

  • طعم دهنده کالباس خشک

  • طعم دهنده سوسیس

  • طعم دهنده کالباس قارچ و مرغ

  • طعم دهنده ژامبون گوشت

  • طعم دهنده ژامبون مرغ

  • طعم دهنده لیونر

طعم دهنده گوشتی برای انواع سوسیس

سوسیس باید به‌گونه‌ای تهیه شود که در حین سرخ کردن نیاز به هیچ افزودنی و ادویه دیگری نداشته باشد. از این رو هنگام تهیه فراورده‌های سوسیسی، باید به آن انواع اسانس و طعم‌دهنده افزوده شود که یکی از آن‌ها طعم دهنده گوشتی است.

  • طعم دهنده سوسیس کوکتل

  • طعم دهنده سوسیس آلمانی با میخک

  • طعم دهنده فرانکفورتر

  • طعم دهنده سوسیس هات داگ

طعم دهنده گوشتی برای انواع برگر و ناگت

ناگت‌ و برگر مرغ و گوشت از انواع دیگر فرواورده‌های پروتئینی هستند که طرفداران زیادی دارند. این غذاها با ترکیب طعم ‌دهنده گوشتی به یک خروجی کم‌نظیر می‌رسند که طعم آن را هر جایی پیدا نخواهید کرد. همچنین از این اسانس می‌توان در فراورده‌های پروتئینی گیاهی، نیز استفاده کرد تا حس خوب طعم برگر و ناگت تفاوتی با نسخه‌های گوشتی نداشته باشد و افرادی که به دلیل رژیم غذایی پروتئین گیاهی مصرف می‌کنند، نهایت لذت را از وعده‌های غذایی خود ببرند.

  • طعم دهنده برگر گوشت

  • طعم دهنده برگر مرغ

  • طعم دهنده برگرهای برپایه سویا و پروتئین‌های

  • طعم دهنده ناگت مرغ و گوشت

  • طعم دهنده ناگت‌های برپایه سویا و پروتئین‌های گیاهی

چگونه با طعم دهنده‌های ما طعم غذاهای مورد علاقه خود را ایجاد کنید

استابلایزرهای لبنی

تثبیت کننده های لبنی یا استابلایزرهای لبنی افزودنی‌های غذایی هستند که در صنایع لبنی برای بهبود بافت، قوام و ماندگاری محصولات لبنی استفاده می شوند. این تثبیت کننده ها به جلوگیری از جدا شدن، حفظ یکنواختی و افزایش کیفیت کلی محصولات لبنی مانند بستنی، ماست، خامه فرم گرفته و نوشیدنی های لبنی کمک می کنند. تثبیت کننده ها یا استابلایزرهای لبنی رایج شامل صمغ های مختلف، پروتئین ها و امولسیفایرها هستند. آنها با تعامل با پروتئین و چربی شیر کار می کنند و شبکه ای را تشکیل می دهند که ساختار محصول لبنی را تثبیت می کند. این شبکه به جلوگیری از تشکیل کریستال یخ در بستنی، بهبود لطافت ماست و حفظ ثبات خامه فرم گرفته کمک می کند.

به طور خلاصه، تثبیت کننده های لبنی نقش مهمی در صنایع لبنی ایفا می کنند و به بافت صاف، کیفیت ثابت و ماندگاری طولانی محصولات لبنی مختلف که روزانه از آن ها لذت می بریم کمک می کنند.

بهترین طعم دهنده را از کجا تهیه کنیم؟

پانه عرفان، یکی از برترین شرکت‌های تولیدی صنایع غذایی است که در تولید و عرضه انواع ادویه‌های غذا، ادویه‌های کافه و قنادی، سس‌ها، لبنی‌ها، استابلایزرها، پودرهای ترکیبی و... با کیفیت استاندارد و تکنولوژی به‌روز در آزمایشگاه‌های تخصصی، فعالیت دارد. شما می‌توانید برای تهیه بهترین طعم دهنده ها و ادویه‌های مختلف از محصولات این برند استفاده و تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز