خبرگزاری کار ایران

طلاق توافقی با مشاوره رایگان ره جویان عدالت

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۷۵۳

گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت دارای وکلای مجرب و کاملا آشنا به مسائل حقوقی در زمینه طلاق توافقی می باشد.

یکی از راهکارهای مناسب جهت جدایی زوجین بدون هرگونه نزاع و به صورت مسالمت آمیز، طلاق توافقی است. در واقع در طلاق توافقی، زن و شوهر پس از مشورت با هم در رابطه با شرایط طلاق به توافق می رسند. معمولا این طلاق مناسب افرادی است که تمایلی برای رفتن به دادگاه ندارند و در فکر جدایی آرام و بی دردسر هستند. مدت انجام طلاق توافقی بدون گرفتن وکیل، شاید نیازمند چندین ماه زمان باشد، در حالی که با کمک وکیل مجرب این کار نهایتا سی روز کاری و بدون حضور زن و شوهر در دادگاه انجام خواهد شد. گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت با داشتن چندین سال سابقه درخشان و برخورداری از وکلای کاربلد می تواند به زوجین مشاوره تخصصی و رایگان در حوزه طلاق توافقی ارائه دهد.

 

منظور از طلاق توافقی چیست؟

در طلاق توافقی زن و شوهر به جهت عدم سازگاری با یکدیگر تصمیم می گیرند که از هم جدا شوند. در واقع زوجین پیش از مراجعه به دادگاه باید در مورد کلیه حق و حقوق خود از جمله مهریه، اجرت المثل، جهیزیه، حضانت فرزندان، نفقه و سایر مسائل مالی به توافق برسند تا در دادگاه مشکلی در این رابطه نداشته باشند.

یکی از حقوق زنان در طلاق توافقی، مهریه است که حتما بایستی به آن در توافقنامه پرداخته شود. بدین منظور مهریه چه قبلا توسط زن مطالبه شده باشد و چه دریافت نشده باشد، باید این موضوع عینا در توافقنامه آورده شود. همچنین در صورتی که زوجه بخواهد مهریه خود را ببخشد یا ابراء نماید و یا در صورتی که اخذ نموده باشد باید شرح آن در توافقنامه آورده شود.

موضوع حضانت فرزند از دیگر مواردی است که باید در طلاق توافقی مشخص گردد. در واقع فرزند دختر و پسر به ترتیب تا سن نه و پانزده سالگی تحت حضانت بوده و پس از آن خودشان تصمیم گیرنده هستند که تمایل به زندگی با پدر را دارند یا مادر. فرزند چه نزد پدر بماند چه مادر، نفقه باید توسط پدر پرداخت شود که میزان آن نیز به‌ توافق زوجین تعیین می گردد.

بررسی مزایای گرفتن وکیل

با توجه به آگاهی وکلا از قوانین و مفاد حقوقی، بهتر است برای حل مسائل قضایی به سراغ یک وکیل مجرب بروید. در طلاق توافقی نیز داشتن یک وکیل خوب می تواند مزیت های بسیاری را در پی داشته باشد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

  • انجام طلاق در کمترین زمان ممکن توسط وکیل با تجربه و آشنا به کلیه امور دادرسی
  • عدم نیاز به حضور زوجین در دادگاه و در پی آن عدم نیاز به گذراندن روند خسته کننده طلاق و در نتیجه جلوگیری از ایجاد تنش های احتمالی بین زوجین.
  • پیشرفت سریع امور و کوتاه شدن روند رسیدگی پرونده به دلیل ارائه دادخواست کامل و بی نقص توسط وکیل مجرب.

طلاق توافقی با مشاوره رایگان ره جویان عدالت

گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت

تقاضای طلاق توافقی از دو روش قابل انجام است.

1- زوجین برای طلاق توافقی می توانند رأساً اقدام نمایند که در این صورت زوجین، هر دو باید با مراجعه به سایت مرکز مشاوره طلاق وابسته به سازمان بهزیستی جهت شرکت در جلسات مشاوره ثبت نام نمایند و بعد از طی جلسات مشاوره حداقل 5 جلسه با اخذ گواهی عدم انصراف ازطلاق و مراجعه به دفتر خدمات قضایی برای ثبت دادخواست طلاق تقاضا دهند سپس طرفین با حضور در دادگاه و مشخص شدن حق و حقوق زندگی مشترک گواهی عدم امکان سازش را اخذ نمایند و در نهایت با حضور در دفاتر ثبت طلاق، نسبت به ثبت صیغه ی طلاق اقدام نمایند.

2- مراجعه زوجین به وکلای دادگستری، در اینصورت وکیل با تنظیم توافقنامه ی فی مابین زوجین، اقدام به ثبت دادخواست نموده و نسبت به اخذ گو اهی عدم امکان سازش(طلاق) بدون نیاز به حضور زوجین اقدام می نماید، متقاضیان طلاق توافقی کافی است با داشتن اصل شناسنامه، کارت ملی و عقدنامه به مجموعه ما ( گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت) مراجعه نمایند تا با برخورداری از دانش کافی و تجربه عملی، جدایی بی دردسر و مسالمت آمیزی برای زوجین رقم زده شود.

طلاق توافقی با مشاوره رایگان ره جویان عدالت

طلاق توافقی با وکالت مع الواسطه از زوج

در صورتی که زوجه برای طلاق توافقی از همسر خود وکالت محضری داشته باشد، بایستی پس از دریافت وکالت طلاق از شوهر خود نزد وکیل رفته و با دادن وکالت به وکیل، روند کار را آغاز نماید. وکالتنامه های صادر شده در این زمینه از سوی دفتر اسناد رسمی می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، زن در بعضی موارد وکالت طلاق را با بخشش مهریه می گیرد. اما در موارد دیگری می تواند بدون بذل مهریه و دیگر مسائل مالی، موفق به گرفتن این وکالتنامه شود.

یکی از نکات مهم در وکالتنامه طلاق که می توان به آن اشاره نمود، تعیین اختیارات وکیل می باشد. در بعضی موارد شاهد تنظیم ناقص وکالتنامه طلاق هستیم که برای زوجه مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. بنابراین داشتن وکیل مجرب و آشنا به مفاد حقوقی در این حوزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سخن پایانی

طلاق توافقی به عنوان یکی از روش های مسالمت آمیز و بی دردسر برای جدایی زوجین به شمار می رود. در این نوع طلاق، زن و شوهر از قبل با یکدیگر در مورد مسائل مختلف زندگی مشترک به توافق می رسند. گروه وکلای ره جویان عدالت با برخورداری از وکلای خبره و مجرب می تواند در سریعترین زمان ممکن طلاق را به سرانجام برساند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز