خبرگزاری کار ایران

آسان‌ترین روش‌ استعلام بیمه خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۲۷۴

بیمه خودرو یکی از پرطرفدارترین بیمه‌ها محسوب می‌شود و چیزی که اکثر بیمه‌گزاران، دیر یا زود به آن نیاز پیدا می‌کنند استعلام بیمه خودرو‌ است. برای این کار نیازی به مراجعه حضوری به شعب شرکت‌های بیمه نیست و شما می‌توانید با روش‌های آنلاین نیز از سوابق بیمه خود آگاه شوید. استعلام بیمه خودرو کاربردهای زیادی دارد برای مثال زمانی که می‌خواهید یک خودروی دست دوم خریداری کنید باید از طریق استعلام بیمه خودرو از سوابق و اصالت بیمه‌نامه آن مطلع شوید یا می‌توانید به اطلاعاتی مانند اقساط پرداخت شده بیمه یا تخفیفات بیمه پی ببرید. همچنین در صورت گم کردن بیمه‌نامه‌ خود می‌توانید تا صدور بیمه‌نامه المثنی با استفاده از روش‌های آنلاین استعلام بیمه از وضعیت خودرو اطلاع پیدا کنید.

معرفی روش‌های استعلام بیمه خودرو

روش‌های مختلفی برای استعلام بیمه خودرو وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است:

1.استعلام بیمه خودرو از طریق سامانه سنهاب

آسان‌ترین روش‌ استعلام بیمه خودرو

           

سامانه سنهاب، در جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت در کارگزاری‌ها و سریع‌تر پیش رفتن کارها شکل گرفته است. در این سامانه می‌توانید با استفاده از کد ملی، شماره بیمه، نام شرکت بیمه، شماره شاسی خودرو و ... از اطلاعات مهم درج شده در بیمه‌نامه مانند: زمان ثبت و انقضای بیمه، مبلغ پرداختی، درصد تخفیف و سابقه خسارت و... پی ببرید. سامانه سنهاب، برای استعلام بیمه خودرو روش‌های مختلفی از جمله: استعلام بیمه خودرو از طریق کد VIN ، کد ملی و کد یکتا را شامل می‌شود.

·استعلام بیمه خودرو از طریق کد VIN

آسان‌ترین روش‌ استعلام بیمه خودرو

کدVIN، کدی ۱۷ رقمی است که کد شناسایی یا اثرانگشت خودرو محسوب می‌شود و روی کارت خودرو یا بیمه‌نامه درج شده است. در روش استعلام از طریق کد VIN فقط به این کد و شماره تلفن همراه نیاز داریم، به این صورت که پس از وارد شدن به سامانه سنهاب روی گزینه «استعلام با کد VIN» کلیک می‌کنید، سپس کدVIN ، شماره تلفن همراه و کد امنیتی را وارد می‌کنید تا کد تأیید برایتان ارسال شود، پس از وارد کردن کد تأیید و انتخاب گزینه استعلام می‌توانید اطلاعات بیمه‌نامه خود را مشاهده کنید.

·استعلام بیمه خودرو از طریق کد ملی

آسان‌ترین روش‌ استعلام بیمه خودرو

برای استعلام بیمه از طریق کد ملی فقط کافی است پس از ورود به سایت سنهاب، وارد گزینه استعلام بیمه خودرو از طریق شماره بیمه‌نامه شوید و پس از وارد کردن نام شرکت بیمه‌گر، شماره بیمه‌نامه، کد ملی بیمه‌گزار و استعلام کننده و دریافت کد تأیید روی گزینه استعلام کلیک کنید. البته علاوه بر سامانه سنهاب، می‌توانید با استفاده از وب‌سایت‌‌های معتبر دیگر و با وارد کردن کد ملی خود استعلام بیمه خودرو را دریافت کنید.

·استعلام بیمه خودرو از طریق کد یکتا

آسان‌ترین روش‌ استعلام بیمه خودرو

استعلام بیمه خودرو از طریق کد یکتا نیاز به اطلاعات محدودی دارد. در این روش پس از ورود به سامانه سنهاب، روی گزینه استعلام با کد یکتا کلیک کنید و شماره یکتای بیمه‌نامه، کد ملی بیمه‌گزار و استعلام کننده و کد تأیید ارسال شده را وارد کنید و در آخر روی گزینه استعلام کلیک کنید.

2.استعلام بیمه خودرو از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند

آسان‌ترین روش‌ استعلام بیمه خودرو

درگاه ملی خدمات دولت، یکی دیگر از سایت‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان به استعلام بیمه خودرو خود دست یافت. برای استفاده از این سایت می‌بایست به تمام اطلاعات بیمه‌نامه‌ دسترسی داشته باشید.

پس از ورود به سایت درگاه ملی خدمات دولت، وارد بخش سوابق بیمه خودرو شده و روی گزینه ثبت استعلام جدید کلیک می‌کنید تا گزینه‌های بیانیه حریم خصوصی، انتخاب رشته بیمه مورد استعلام و اطلاعات استعلام کننده نمایان شوند. در بخش بیانیه حریم خصوصی تیک تأیید را بزنید تا وارد مرحله‌ی بعد شوید و در قسمت بعد یعنی، انتخاب رشته بیمه مورد استعلام گزینه‌ی مورد نظرتان را انتخاب کنید و وارد بخش آخر شوید. در بخش اطلاعات استعلام کننده اطلاعاتی از قبیل کد ملی، تاریخ تولد، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و کد امنیتی را وارد کنید و روی گزینه تأیید کلیک کنید. در مرحله بعد کد تأییدیه ارسال شده را وارد و گزینه استعلام را بزنید. پس از پر کردن اطلاعات خواسته شده و کلیک کردن بر روی گزینه سبز رنگ می‌توانید نتیجه استعلام بیمه خود را مشاهده کنید.

3.استعلام بیمه خودرو از طریق شماره پلاک

این روش می‌تواند از طریق وب‌سایت‌های آنلاین از جمله درگاه ملی خدمات دولت و با وارد کردن کد ملی و شماره پلاک صورت گیرد.

4.استعلام بیمه خودرو از طریق پیامک

این روش نیازی به داشتن اینترنت ندارد و می‌توانید فقط با ارسال پیامک به استعلام بیمه خودرو خود دسترسی پیدا کنید. برای استفاده از روش پیامک می‌توانید یکی از قالب‌های زیر را به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ ارسال کنید.

  • شماره بیمه‌نامه چاپ شده * کد ملی بیمه‌گذار * ۱
  • کد یکتای بیمه‌نامه * کد ملی بیمه‌گذار * ۲
  • کد VIN * کد ملی متعلق به شماره همراه استعلام کننده * ۳

آسان‌ترین روش برای استعلام بیمه خودرو کدام است؟

در جدول زیر به بررسی میزان سختی این روش‌ها پرداخته‌ایم تا بتوانید در کمترین زمان اسعلام بیمه خود را انجام دهید.

روش استعلام بیمه خودرو

مزیت روش

امتیاز روش از نظر سرعت و آسانی

استعلام بیمه خودرو از طریق پیامک

نیاز به اینترنت ندارد و با استفاده از شماره بیمه‌نامه، کد ملی، کد یکتا و کد VIN قابل پیگیری است. شما با داشتن هر یک از این موارد و تنها با استفاده از گوشی همراه خود استعلام می‌گیرید.

10/10

این روش بسیار سریع و آسان است و هر شخصی می‌تواند به تنهایی انجام دهد.

استعلام بیمه خودرو از طریق سامانه سنهاب

در این سامانه به روش‌های مختلفی امکان استعلام بیمه خودرو وجود دارد که کار را برای افراد آسان کرده است.

10/9

این روش به دلیل راه‌های مختلف برای استعلام بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است اما به دلیل الزام استفاده از اینترنت برای همه مناسب نیست.

استعلام بیمه خودرو از طریق شماره پلاک

در این روش نیاز به سامانه خاصی نیست و اکثر کارگزاری‌های آنلاین بیمه آن را ارئه می‌دهند. در این راه، در کمتر از چند ثانیه و تنها با وارد کردن شمارخ پلاک و کد ملی، استعلام بیمه را انجام می‌دهید.

10/9

این روش به دلیل اطلاعات کمی که نیاز دارد بسیار محبوب است. تنها نکته‌ای که باعث کسر یک امتیاز از آن می‌شود نیاز به اینترنت است.

استعلام بیمه خودرو از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند

در این روش نیز مانند سایر روش‌ها نیاز است تا اطلاعات لازم را وارد نمایید تا استعلام نمایش داده شود، تنها مزیت آن نسبت به سایر روش‌ها، این است که امکان انتخاب تمام رشته بیمه‌ها برای استعلام وجود دارد و تنها نیاز است اطلاعات شخصی خودتان را وارد کنید.

10/7

این روش مراحل بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد و پس از انجام تمام آن‌ها دقایقی طول می‌کشد تا استعلام نمایش داده شود.

 

در نهایت بهترین و آسان‎ترین روش استعلام بیمه خودرو، استعلام از طریق پیامک است که بدون نیاز به اینترنت قابل انجام است و به دلیل سه روش مختلفی که دارد با هر نوع اطلاعاتی که دارید امکان‌پذیر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز