خبرگزاری کار ایران

نکات مهم در انتخاب و چیدمان سینما خانگی

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۷۳۱

سینمای خانگی اهمیت زیادی در کیفیت تماشای تلویزیون دارد، در واقع لازمه یک تلویزیون خوب و جدید وجود یک سیستم صوتی کارا است که بتواند مخاطب را به همراه تصویر، غرق در تماشا کند.

به گزارش ایلنا، سینمای خانگی اهمیت زیادی در کیفیت تماشای تلویزیون دارد، در واقع لازمه یک تلویزیون خوب و جدید وجود یک سیستم صوتی کارا است که بتواند مخاطب را به همراه تصویر، غرق در تماشا کند. به همین دلیل چینش و چیدمان مجموعه های سینما خانگی اهمیت زیادی دارد چون سینمای خانگی صرفاً مجموعه ای از بلندگو در اشکال و ابعاد مختلف نیست! اگر به تازگی یک سینمای خانگی خریده اید یا قصد خرید آن را دارید یا سیستم سینمای خانگی خود را صرفاً مطابق با دکوراسیون منزل چیده اید حتماً ادامه این نوشتار را بخوانید تا تجربه شنیداری‌تان را متحول کنید، در ضمن می توانید با مراجعه به زنبیل یک خرید خوب با بهترین قیمت را تجربه کنید.

اتاق را در نظر بگیرید

شاید خانه ها شبیه به هم شده باشند اما در نظر بگیرید حتی در یک ساختمان هم، اتاق ها با هم متفاوتند. یک سیستم صوتی یکسان در هر اتاق با توجه به متراژ و جنس و دیوار و حتی چیدمان اتاق می تواند متفاوت عمل کند. بنابراین در نظر بگیرید که سیستم سینما خانگی را در چه اتاقی قرار است نصب کنید و شرایط اتاق را در نظر بگیرید، مثلاً هرچه کف و دیوار لخت در اتاق کمتر باشد کیفیت صدا بهتر و صدا بدون انعکاس های اضافه شفاف تر است.

سیستم متناسب خرید

برای این که سیستم شما مناسب اتاق باشد، اندازه اتاق را نسبت به حجم سیستم بسنجید، سیستم های بسیار بزرگ و قوی برای اتاق های کوچک مناسب نیستند و نتیجه دلخواه را نمی گیرید. نکته دیگر این است که باید اجزای سیستم را متناسب با قدرت کل سیستم انتخاب کنید، یک آمپلی فایر بسیار قدرتمند نمی تواند با اسپیکرهای ضعیف هماهنگ شود. بهترین کار این است که اگر حرفه ای این کار نیست از مجموعه های یکپارچه سینمای خانگی استفاده کنید.

نکات مهم در انتخاب و چیدمان سینما خانگی

درست بچینید

قیمت سینما خانگی نسبت به قدرت و امکانات آن بسیار متفاوت است و قدرت سیستم ها هم برای فضاها و کاربری های مختلف تفاوت دارد. باید به نکات مهم در چیدمان دقت کنید و هر اسپیکر را در هر جایی که به چشم مناسب است قرار ندهید. سینمای خانگی برای گوش ساخته شده نه چشم! ساوندبار باید دقیقاً زیر تلویزیون قرار بگیرد تا صدا با تصویر هماهنگ باشد. ساب ووفر هم باید نزدیک ساوندبار باشد. اسپیکر های بلند ایستاده نباید پشت کاناپه یا یک مانع دیگر قرار بگیرند و اگر از اسپیکرهای کوچک استفاده می کنید و جای مناسبی برای آنها ندارید از دیوارها کمک بگیرید. برای اینکه صدای شفاف، تفکیک شده و همه جانبه ای درست مثل محیط سینما داشته باشید اسپیکرها را در جای صحیح قرار دهید و آنها را در یک نقطه جمع نکنید.

برای انتخاب و بررسی بهترین سیستم های سینمای خانگی می توانید به فروشگاه اینترنتی زنبیل مراجعه کنید، تمام کالاهای زنبیل از جمله سیستم های سینما خانگی با بهترین قیمت و گارانتی معتبر عرضه می شوند و امکان ارسال فوری در کمتر از ۳ ساعت هم وجود دارد که در میان فروشگا‌‌ه های اینترنتی بی نظیر است.

زنبیل را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

برای آگاهی از آخرین اخبار فروشگاه اینترنتی زنبیل به اینستاگرام زنبیل و تلگرام زنبیل بپیوندید!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز