خبرگزاری کار ایران

کارشناس نظامی آمریکا:

زلنسکی باید بین مذاکره و تلفات بیشتر یکی را انتخاب کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۲۲۱

یک کارشناس نظامی آمریکایی تاکید کرد که رئیس جهور اوکراین اید بین مذاکرات صلح با مسکو و تلفات بیشتر یکی را انتخاب کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه ۱۹ فورتی فایو، «دانیل دیویس»، سرهنگ دوم ارتش آمریکا به «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین هشدار داد که باید بین مذاکرات صلح با مسکو برای پایان دادن به درگیری یا ادامه جنگ و تلفات بیشتر یکی را انتخاب کند.

دیویس گفت که ادامه درگیری ها برای اوکراین به مفهوم از دست دادن بیشتر اراضی است.

این کارشناس نظامی توضیح داد که زلنسکی نمی خواهد با هیچ معامله‌ای که سرزمین های اوکراین را تحت کنترل روسیه باقی نگه دارد، موافقت کند اما حقیقت این است که او توانایی شکست ارتش روسیه را ندارد.

این افسر آمریکایی در ادامه افزود: «ضد حمله هیچ موفقیت بزرگی را برای کی‌یف به همراه نخواهد داشت، زیرا نیروهای مسلح اوکراین قدرت نظامی کافی برای رویارویی با نیروهای روس که از نظر سرباز، سلاح و تجهیزات از نیروهای اوکراینی برتر هستند را ندارند». 

وی تاکید کرد: «اوکراین در چنین شرایطی در کوتاه مدت یا میان مدت اوکراین مسیر معقولی برای تحقق هدف خود ندارد».

دیویس همچنین تصریح کرد که بسیاری از کشورهای اروپایی دریافته‌اند که کی‌یف نمی‌تواند در این جنگ پیروز شود و ترجیح می‌دهند زلنسکی با مذاکرات موافقت کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز