خبرگزاری کار ایران

درخواست سناتور آمریکایی برای افشای گزارش ترور «شیرین ابوعاقله»

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۷۲۹

سناتور آمریکایی خواستار لغو محرمانه بودن گزارش دولتی درباره ترور خبرنگار الجزیره شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «کریس وان هولن»، سناتور دموکرات آمریکایی خواستار لغو محرمانه بودن گزارش دولتی درباره ترور «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار آمریکایی- فلسطینی شبکه الجزیره شد که در ماه مه ۲۰۲۲ هنگام پوشش خبری یورش ارتش اسرائیل به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری به شهادت رسید.

 این سناتور دموکرات خواستار افشای جزئیات تحقیقات انجام شده توسط هماهنگ کننده امنیتی آمریکایی بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین شد که همچنان محرمانه است.

وان هولن گفت: «من می‌خواهم از ژنرال مایکل ونزل، هماهنگ‌کننده امنیتی بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین و تیم او برای تکمیل این گزارش مهم درباره تیراندازی به شرین ابوعاقله، شهروند آمریکایی قدردانی کنم».

وی افزود: «بر اساس اطلاعاتی که قبلا وزارت خارجه به من ارائه داده بود، هماهنگ کننده امنیتی و تیمش اجازه دسترسی به شاهدان اصلی را نداشتند و بنابراین نتوانستند تحقیقات مستقلی درباره ترور ابوعاقله انجام دهند».

این سناتور دموکرات گفت: «به این ترتیب، این گزارش نمی‌تواند چیز جدیدی درباره وضعیت روحی فردی را که مسئول شلیک گلوله مرگبار بوده است، ارائه دهد». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز