خبرگزاری کار ایران

زلنسکی:

ضمانت‌های امنیتی گروه هفت جبران عضویت اوکراین در ناتو نخواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۹۵۱

رئیس‌جمهور اوکراین تاکید کرد که ضمانت های امنیتی گروه هفت جبران عضویت کشورش در ناتو نخواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین از ضمانت‌های امنیتی کشورهای گروه هفت به کی‌یف استقبال و تاکید کرد که این ضمانت‌ها نمی‌تواند عضویت کشورش در ناتو را جبران کند. 

زلنسکی پس از گفت‌وگو با «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو گفت: «نباید وعده‌های گروه هفت را جایگزینی برای عضویت در ناتو دانست، بلکه صرفا ضمانت‌های امنیتی در مسیر ادغام هستند».

وی با بیان اینکه نتایج نشست ناتو در ویلنیوس خوب است، اما اگر دعوت‌نامه‌ای برای عضویت در ائتلاف دریافت کنیم، بهترین اتفاق خواهد بود، تاکید کرد: «اوکراین منبع امنیت اروپا بوده و خواهد ماند و برای پیوستن به ناتو به یک طرح ویژه نیاز نخواهد داشت». 

زلنسکی افزود: «ارائه ضمانت‌های امنیتی به اوکراین توسط از سوی گروه هفت ارائه شد و کی‌یف به عضوی برابر با سایر اعضای ناتو تبدیل خواهد شد. ما درک می‌کنیم که شرکایمان به ما تسلیحات می‌دهند تا از خود دفاع کنیم و نمی‌توانیم در طول جنگ به ناتو بپیوندیم». 

وی ابراز اطمینان کرد که اوکراین پس از جنگ به ناتو خواهد پیوست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز