خبرگزاری کار ایران

ناتو:

اوکراین تا سال ۲۰۲۷ امکان استفاده از جنگنده‌های اف-۱۶ را ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۷۱۰

فرمانده نیروهای هوایی ناتو تاکید کرد که اوکراین تا سال ۲۰۲۷ امکان استفاده از جنگنده‌های اف-۱۶ را ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، ژنرال «جیمز هکر»، فرمانده نیروی هوایی ناتو در مقاله ای اعلام کرد که جنگنده‌های اف- ۱۶ تا سال ۲۰۲۷ کار میدانی را آغاز نخواهند کرد.

هکر گفت که اگرچه تحویل این جنگنده‌ها به اوکراین در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد، اما بر اساس آخرین ارزیابی‌ها انتظار نمی‌رود تا پیش از سال ۲۰۲۷ نیروی کارآمدی که قادر به انجام عملیات میدانی باشد، تشکیل شود.

این ژنرال با تاکید بر اینکه خلبانان اوکراینی هنوز کاملا کم‌تجربه هستند، گفت: «آنها خلبانان جوانی هستند که به سختی چند ساعت پرواز انجام می‌دهند، بنابراین آنها اکنون وارد جنگ نخواهند شد و دست‌کم یک سال دیگر به آموزش بیشتر نیاز دارند».

وی تاکید کرد: «بعید است که اوکراین در آینده نزدیک و پیش از سال ۲۰۲۷ تعداد کافی خلبانی قادر به هدایت اف-۱۶ در جنگ داشته باشد». 

ژنرال هکر در پایان گفت: «شما می‌توانید به سرعت بر برخی از سامانه‌های تسلیحاتی مسلط شوید، اما برای ساخت دو اسکادران اف-۱۶ و آماده شدن و شایستگی کافی برای شرکت در رزمایش های میدانی زمان زیادی نیاز است که می‌تواند تا چهار یا پنج سال طول بکشد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز