خبرگزاری کار ایران

یونیسف:

۳۳۳ میلیون کودک از فقر شدید رنج می‌برند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۹۰۱

یونیسف در گزارشی اعلام کرد که ۳۳۳ میلیون کودک از فقر شدید رنج می‌برند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف) امروز -چهارشنبه- در گزارشی اعلام کرد  که پاندمی کرونا مبارزه برای پایان دادن به فقر در میان کودکان را کند کرده است و در حال حاضر ۳۳۳ میلیون کودک همچنان از فقر شدید رنج می‌برند.

در گزارشی که یونیسف و بانک جهانی منتشر کرده‌اند، آمده است که در سایه این پاندمی رفع فقر شدید از کودکان کمتر از سطح مورد انتظار بوده و کمتر از سی میلیون کودک از فقر شدید نجات یافته‌اند.

بر اساس این گزارش، با توجه به پیامدهای کرونا همچنان از هر شش کودک یک کودک با کمتر از دو دلار و ۱۵ سنت در روز زندگی می‌کند.

«کاترین راسل»، مدیر اجرایی یونیسف گفت: «بحران‌های شدید ناشی از پیامدهای کووید ۱۹، درگیری‌ها، تغییرات آب و هوایی و شوک‌های اقتصادی پیشرفت در زمینه فقرزدایی را متوقف کرده و میلیون‌ها کودک را همچنان در فقر شدید قرار داده است».

نتایج این گزارش نشان می‌دهد که اهداف سازمان ملل برای از بین بردن فقر شدید تا سال ۲۰۳۰ با مشکلاتی مواجه است. 

«لوئیس فیلیپه لوپز کالوا»، مدیر جهانی فقر و برابری بانک جهانی گفت: «جهانی که در آن ۳۳۳ میلیون کودک در فقر شدید زندگی می‌کنند و نه تنها از نیازهای اولیه، بلکه از عزت، فرصت یا امید نیز محروم هستند، به آسانی قابل تحمل نیست». 

در پایان این گزارش آمده است که ۴۰ درصد از کودکان در جنوب صحرای آفریقا هنوز در فقر شدید زندگی می کنند که بالاترین درصد در جهان است.

بانک جهانی و یونیسف از کشورهای سراسر جهان خواسته‌اند که اولویت خود را مقابله با فقر در میان کودکان قرار دهند.

راسل گفت: «ما نمی توانیم این کودکان را رها کنیم. پایان دادن به فقر کودکان یک انتخاب وابسته به سیاست هاست». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز