خبرگزاری کار ایران

هشدار یونیسف درباره وضعیت فاجعه‌بار کودکان غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۹۰۴

یونیسف از شهادت ۵۰۰ کودک فلسطینی و زخمی شدن هزار و ۶۰۰ کودک دیگر در نوار غزه ظرف یک هفته اخیر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، یک مقام مسئول در آژانس کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که ظرف یک هفته اخیر ۵۰۰ کودک فلسطینی در غزه شهید و هزار و ۶۰۰ کودک دیگر زخمی شده اند.

«سلیم اویس»، مسئول رسانه‌ای دفتر یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد که شمار کشته‌های کودک در غزه تاکنون به ۵۰۰ نفر رسیده و هزار و ۶۰۰ کودک دیگر نیز مجروح شده‌اند و این ارقام مدام در حال افزایش است.

این مقام یونیسف افزود که وضعیت در نوار غزه بسیار است و اگر به همین منوال ادامه یابد، فاجعه بار خواهد بود چرا که در سایه خشونت‌های مستمر با فاجعه انسانی مواجه خواهیم شد.

وی تاکید کرد که این فاجعه نه تنها از نظر جانی برای خانواده‌ها و کودکان پیامدهای منفی دارد بلکه آثار روانی ناشی از آن در سایه قطع کمک ها و جلوگیری از ورود آنها  به نوار غزه و همچنین قطع آب و برق فاجعه بار خواهد بود. 

عویس تاکید کرد که خطر قرار گرفتن کودکان در معرض بیماری ها به دلیل آسیب به شبکه‌های آب و فاضلاب به شدت افزایش می یابد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت در نوار غزه، تعداد شهدای شامگاه گذشته –جمعه- به هزار و ۹۰۰ فلسطینی از جمله ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن رسیده و ۷ هزار و ۶۹۶ زخمی نیز تاکنون ثبت شده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز