خبرگزاری کار ایران

تاکید گروه ۷ بر ادامه حمایت قوی از اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۸۷۰

وزرای خارجه گروه ۷ بر ادامه حمایت قوی از اوکراین تاکید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه ژاپن امروز -چهارشنبه- در پی گفت‌و‌گوهای وزرای خارجه گروه هفت در توکیو در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گروه برای ادامه حمایت قوی از اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه روسیه حتی با توجه به شرایط بین‌المللی کنونی متحد است.

در این بیانیه آمده است: ‌« وزرای خارجه کشورهای گروه ۷ پس از گفت و گوها توافق کردند که این گروه حتی در سایه شرایط کنونی بین‌المللی در موضع خود مبنی بر اعمال تحریم‌های سخت علیه روسیه و ارائه حمایت قوی از روسیه متحد خواهد ماند.»

طبق این بیانیه، وزرای خارجه گروه هفت همچنین تاکید کردند که به اعمال تحریم‌های سخت علیه مسکو، تسریع تلاش‌ها برای بازسازی اوکراین در میان‌مدت و بلندمدت و ادامه تلاش در مسیر صلح ادامه خواهند داد.

در این بیانیه به نقل از «یوکو کامیکاوا»، وزیر ‌خارجه ژاپن آمده است که گروه هفت به رغم جنگ اسرائیل و حماس مایل است به جامعه بین‌المللی اعلام کند که تعهدش به حمایت از اوکراین هرگز پایان نمی‌یابد.

نگرانی اوکراین نسبت به کاهش حمایت متحدانش از این کشور پس از شکست ضد حمله و احتمال تبدیل درگیری به جنگ فرسایشی طولانی افزایش یافته است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز