خبرگزاری کار ایران

مجلسی در گفت‌وگو با ایلنا:

رباتیک شدن رفتارهای بایدن برای دموکرات‌ها خطر جدی محسوب می‌شود/ ترامپ شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۰۱۱

کارشناس مسائل آمریکا گفت: اینکه آیا در این برهه زمانی اوبامای جدید در حزب دموکرات ظهور خواهد کرد، موضوعی است که به نظر من بعید به نظر نمی‌رسد.

«فریدون مجلسی» کارشناس مسائل آمریکا در تشریح ابعاد و دلایل اختلاف میان دموکرات‌ها در خصوص نامزدی جو بایدن برای انتخابات  ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: به نظرم اختلاف‌نظر میان دموکرات‌ها در مورد نامزدی بایدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا ریشه در واقع‌بینی سران این حزب دارد. آنها نمی‌خواهند حزب دموکرات آن هم در این برهه تاریخی از بین برود در مقابل جمهوری‌خواهان متحمل شکست سنگین شوند. در سال ۲۰۲۰ دیدیم که بایدن توانست دونالد ترامپ را به عنوان رئیس جمهور مستقر، از کاخ سفید اخراج کند اما پس از آن تمام تمرکز او بر این بود که سعی کند درست حرف بزند، درست راه برود و درست تصمیم بگیرد اما به هر ترتیب ما شاهد رباتیک شدن رفتارهای بایدن و فرسودگی او هستیم که همین موضوع برای حزب دموکرات یک خطر جدی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این رفتار رئیس‌جمهوری فعلی ایالات متحده بر رأی‌دهندگان و طرفداران حزب دموکرات تاثیر منفی نگذارد و آنها را به سمت جمهوری‌خواهان سوق ندهد، حداقل موجب عدم شرکت آنها در انتخابات و عدم رأی دادن به حزب دموکرات می‌شود. باید توجه داشت که اگر این روند ادامه داشته باشد می‌تواند موجب آن شود که بایدن مقابل دونالد ترامپ شکست بخورد و به نظرم بهترین راه برای او کناره‌گیری از انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا است تا حزب دموکرات بتواند گزینه بهتری را انتخاب کرده و او را وارد میدان کند. به عنوان مثال شخصی مانند «چاک شومر» علاقه دارد که به میدان انتخابات وارد شود اما حالا خود را در حاشیه نگه داشته و به دنبال حمایت از بایدن است. از نظر شکلی و ماهوی باید توجه کرد که خیلی از منتقدان بایدن به توانمندی فیزیکی وی با دید منفی نگاه می‌کنند اما نگاه‌ها در این خصوص به ترامپ مثبت است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: در این میان نگاه‌ها به کامالا هریس، معاون فعلی جو بایدن مثبت نیست و همه معتقدند که او نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و کارنامه قوی و قابل دفاعی در این مدت از خود ارائه نداده است. اینکه آیا در این برهه زمانی اوبامای جدید در حزب دموکرات ظهور خواهد کرد، موضوعی است که به نظر من بعید به نظر نمی‌رسد اما باید توجه شود که اگر رهبر دموکرات‌ها در سنا وارد عرصه انتخابات نشود احتمال دارد شخص جوان‌تری نسبت به وی را وارد گود سیاست کنند. مسأله اینجاست که در آمریکا توانمندی فیزیکی و حتی حرف زدن رئیس‌جمهوری برای مردم و افکار عمومی که کشور خود را یک ابرقدرت می‌دانند بسیار مهم است و به همین جهت حالا دونالد ترامپ نسبت به بایدن در این خصوص شانس بیشتری دارد تا بتواند وضعیت را به نفع خود مهندسی کرده و در نهایت نام خود را از صندوق آرا بیرون بکشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با اختلاف نظری که میان دموکرات‌ها در مورد ماندن یا رفتن بایدن رخ داده باید گفت که اساساً ما یک چالش درون‌حزبی جدی را شاهد خواهیم بود که هم اکنون در حال عمیق‌تر شدن است. اینکه رئیس جمهور ایالات متحده به سختی می‌تواند حرف بزند، به سختی راه می‌رود و یا حتی ادراک و تشخیص او با مشکلاتی مواجه شده، می‌تواند حزب دموکرات را وادار به کناره‌گیری او از انتخابات کند و به نظرم این روند نتیجه مشخصی علیه بایدن خواهد داشت، مگر آنکه یک گزینه توانمندتر از وی توسط حزب دموکرات مطرح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز