خبرگزاری کار ایران

سخنگوی یونیسف:

کودکان و خانواده‌ها در بیمارستان‌های غزه امنیت ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۵۱۹

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که کودکان و خانواده‌ها «در بیمارستان‌ها» در غزه در امان نیستند، زیرا سیستم مراقبت‌های بهداشتی این منطقه در آستانه فروپاشی است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که کودکان و خانواده‌ها «در بیمارستان‌ها» در غزه در امان نیستند، زیرا سیستم مراقبت‌های بهداشتی این منطقه در آستانه فروپاشی است.

وی گفت که طی ۴۸ ساعت گذشته، بیمارستان «الناصر» که بزرگ‌ترین بیمارستان فعال غزه است دو بار گلوله‌باران شد.

الدر افزود که این بیمارستان نه تنها تعداد زیادی از کودکانی که پیش از این در حملات به خانه‌هایشان به شدت مجروح شده بودند را در خود جای داده است، بلکه صدها زن و کودک در آن پناه گرفته بودند.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که یک دختر ۱۳ ساله به نام «دینا ابومحسن» بر اثر اصابت گلوله در بخشی از مجتمع پزشکی الناصر در جنوب غزه به شهادت رسید.

سخنگوی یونیسف در ادامه گفت: «پس بچه‌ها و خانواده‌هایشان کجا می‌روند؟ آنها در بیمارستان‌ها امن نیستند. آنها در پناهگاه‌ها امن نیستند و مطمئناً در مناطق به اصطلاح "امن" امنیت ندارند».

وی افزود که «بدون آب و سرویس بهداشتی یا سرپناه، این مناطق به اصطلاح امن به مناطق بیماری تبدیل شده‌اند» و هشدار داد که در صورت ادامه این سناریو، «مرگ‌ کودکان به دلیل بیماری می‌تواند از کشته‌شدگان در بمباران‌ها پیشی بگیرد».

ارتش رژیم صهیونیستی در این‌باره مدعی شده است که «بررسی اولیه» آسیب وارده به مجتمع پزشکی الناصر، در این مرحله امکان «تعیین قطعی منشأ آسیب به بیمارستان را ندارد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز