خبرگزاری کار ایران

حماس پیش‌نویس آتش‌بس پاریس را دریافت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۸۶۹

منابع آگاه از ارائه پیش‌نویس پیشنهادی از مذاکرات آتش‌بس در پاریس به حماس خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، منابع آگاه گفتند که جنبش حماس پیش‌نویس پیشنهادی را از مذاکرات آتش‌بس در پاریس دریافت کرده است که شامل آتش بس و تبادل اسرا بین دو طرف می‌شود.

یک منبع آگاه گفت که بر اساس این پیش‌نویس، کل عملیات نظامی به مدت ۴۰ روز متوقف می‌شود و اسرای فلسطینی با اسرای اسرائیلی به نسبت ۱۰ به یک مبادله می‌شوند.

وی همچنین گزارش داد که بر اساس آتش‌بس پیشنهادی، بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها در غزه تعمیر می‌شوند و روزانه ۵۰۰ کامیون کمک‌رسانی وارد نوار می‌شود.

این منبع به رویترز گفت که در این پیش نویس همچنین تصریح شده است که حماس ۴۰ اسیر اسرائیلی از جمله زنان، افراد زیر ۱۹ سال، افراد مسن بالای ۵۰ سال و بیماران را آزاد می کند، در حالی که اسرائیل حدود ۴۰۰ زندانی فلسطینی را بدون اجازه دستگیری مجدد آزاد می‌کند.

همین منبع گزارش داد که این پیشنهاد همچنین امکان بازگشت تدریجی غیرنظامیان آواره به شمال غزه را فراهم می کند، به استثنای مردانی که در سن خدمت سربازی هستند.

پیش از این رسانه‌ها گزارش داده بودند که اسرائیل در نشست پاریس با چند مورد که بخشی از چارچوب توافق آتش بس در غزه و آزادی اسراست، از جمله آزادی ۴۰۰ اسیر و بازگشت تدریجی به شمال غزه موافقت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز