خبرگزاری کار ایران

ارتش عراق:

ماموریت ائتلاف بین‌المللی فقط پشتیبانی هوایی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۲۹۳

رئیس ستاد کل ارتش عراق تاکید کرد که ماموریت ائتلاف بین‌المللی به پشتیبانی هوایی محدود شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از واع، «عبدالامیر رشید یارالله»، رئیس ستاد کل ارتش عراق امروز -یکشنبه- تاکید کرد که جدیی بودن ائتلاف بین المللی و آمریکا را برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف در این کشور احساس می کند.

وی گفت:‌ «وظایف ائتلاف بین‌المللی اکنون محدود به پشتیبانی هوایی است و هیچ نیروی نظامی میدانی وجود ندارد. فعالیت نظامی تنها به نیروهای امنیتی از ارتش عراق با نام‌های مختلفی چون الحشد الشعبی، سرویس مبارزه با تروریسم و پلیس فدرال واگذار شده است». 

یارالله ادامه داد: «بحث با ائتلاف بین‌المللی بر ابعاد هوایی و اطلاعاتی متمرکز است، اما از بعد زمینی توانایی انجام وظایف خود را داریم و نیازی به هیچ نیرویی برای حمایت و پشتیبانی نداریم».

وی تاکید کرد: «چشم انداز عراق پایان دادن به ماموریت ائتلاف به طور کامل و تعیین محدودیت زمانی برای این مهم و در عین حال انتقال به مرحله مشارکت دوجانبه بر اساس تفاهم نامه‌های ایجاد شده بین وزارت دفاع و تعدادی از کشورهای ائتلاف است».

یار الله تصریح کرد: «ماموریت کمیته نظامی به پایان دادن به حضور ائتلاف بین المللی محدود می شود، در حالی که روند شکل گیری روابط دوجانبه وظیفه وزارت دفاع و سایر وزارتخانه ها خواهد بود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز