خبرگزاری کار ایران

انتقاد شدید حزب «لیکود» از اظهارات شومر درباره دولت اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۸۰۵

حزب لیکود در واکنش به انتقاد سناتور ارشد آمریکایی از دولت اسرائیل و درخواست برای برگزاری انتخابات جدید، اعلام کرد که این مقام آمریکایی باید «به دولت منتخب اسرائیل احترام بگذارد و نباید اقدامی در راستای تضعیف آن انجام دهد».

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» در واکنش به انتقاد «چاک شومر» سناتور ارشد آمریکایی از دولت اسرائیل و درخواست برای برگزاری انتخابات جدید، اعلام کرد که این مقام آمریکایی باید «به دولت منتخب اسرائیل احترام بگذارد و نباید اقدامی در راستای تضعیف آن انجام دهد». 

در بیانیه حزب لیکود آمده است: «اسرائیل یک جمهوری موز نیست، بلکه یک دموکراسی مستقل و مغرور است که نتانیاهو را برای نخست‌وزیری انتخاب کرده است. برخلاف سخنان شومر، مردم اسرائیل از پیروزی کامل بر حماس حمایت می‌کنند و مخالف بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به غزه هستند».

«بنی گانتز» وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز از این اظهارات انتقاد کرد.

وی گفت: «شومر دوست اسرائیل است که در این روزها نیز به ما کمک زیادی می‌کند، اما او در اظهارات خود اشتباه کرده است. اسرائیل یک دموکراسی قوی است و تنها شهروندان آن رهبری و آینده آن را تعیین می‌کنند. هرگونه مداخله خارجی در این موضوع غیرقابل قبول است».

شومر پیش از این گفته بود که به عنوان حامی مادام العمر اسرائیل، برای من روشن شده است که ائتلاف نتانیاهو دیگر پس از هفتم اکتبر با نیازهای اسرائیل سازگار نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز