خبرگزاری کار ایران

درگیری‌ها در ونزوئلا ادامه دارد

کد خبر : ۱۴۶۰۲۶

در حالی که نیروهای امنیتی با گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش تلاش می‌کردند معترضان را متفرق کنند، آن ها نیز با پرتاب سنگ با نیروهای پلیس مقابله می‌کردند.

درگیری‌های بین پلیس و معترضان در خیابان‌های کاراکاس همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، در حالی که نیروهای امنیتی با گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش تلاش می‌کردند معترضان را متفرق کنند، آن ها نیز با پرتاب سنگ با نیروهای پلیس مقابله می‌کردند.

در همین حال، کاراکاس روز شنبه صحنه قدرت‌نمایی هزاران مخالف و هوادار «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا بود.

دو تا سه هزار دانشجوی مخالف با تظاهراتی مسالمت‌آمیز در میدان «آلتامیرا» خواستار پاسخگویی دولت نسبت به خشونت‌های پلیس در جریان اعتراضات چهارشنبه گذشته شدند که به کشته شدن دو دانشجو انجامید.

نیکلاس مادورو معترضان را «مشتی فاشیست خرده‌پا» خوانده است.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا تاکید کرد که در صورت ادامه اعتراضات، وی به شکل دیگری برخورد می‌کند و با اقدامی انقلابی و با استفاده از سلاح آن را خاموش خواهد کرد.

مادورو آمریکا را نیز متهم به دست داشتن در ناآرامی‌های کشورش کرد و افزود که هیچ چیز نمی‌تواند وی را از حرکت در مسیر انقلاب بولیواری که میراثچاوز است، باز دارد.

در جبهه مقابل نیز هزاران نفر از هواداران نیکلاس مادورو در حمایت از رئیس‌جمهوری به خیابان‌ها آمدند.

یکی از تظاهرکنندگان دولتی می گوید «برگرد به خانه ات یانکی، زنده باد چاوز، زنده باد مادورو. اخلال‌گران باید بروند. ما خواستار صلح و آرامش برای ونزوئلا هستیم.»

ونزوئلا از یک سال پیش و پس از مرگ «هوگو چاوز» رییس‌جمهوری فقید این کشور و به قدرت رسیدن نیکلاس مادورو شاهد ناآرامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز