خبرگزاری کار ایران

اوباما در گفت‌وگوی تلفنی با پوتین:

نتیجه همه‌پرسی کریمه را به رسمیت نمی‌شناسیم

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۲۱۰

رئیس‌جمهوری آمریکا با تاکید بر تناقض کنش روسیه با حق حاکمیت ملی اوکراین و تمامیت ارضی آن، گفته است واشنگتن با همکاری با هم‌پیمانان اروپایی خود آماده است تا به دلیل عملکرد روسیه هزینه‌های بیشتری بر این کشور اعمال کند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در واکنش به همه‌پرسی کریمه گفت که آمریکا و جامعه بین‌الملل هرگز نتایج این همه‌پرسی را «که قانون اساسی اوکراین را زیر پا گذاشته و تحت اجبار ناشی از دخالت نظامی روسیه انجام می‌شود نمی‌پذیرد».

به گزارش ایلنا نقل از رویترز، کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا با تاکید بر تناقض کنش روسیه با حق حاکمیت ملی اوکراین و تمامیت ارضی آن، گفته است واشنگتن با همکاری با هم‌پیمانان اروپایی خود آماده است تا به دلیل عملکرد روسیه هزینه‌های بیشتری بر این کشور اعمال کند.

کاخ کرملین روسیه نیز اعلام کرد که ولادیمیر پوتین در این تماس تلفنی نتایج همه‌پرسی در شبه‌جزیره کریمه را قانونی دانسته است. وی همچنین از آنچه «ناتوانی دولت اوکراین در جلوگیری از اعمال خشونت علیه روس‌زبانان این کشور» نامید، ابراز نگرانی کرده است.

پیش از این باراک اوباما و کشورهای غربی خواستار حضور ناظران بین‌المللی برای نظارت بر اجرای حقوق شهروندی ساکنان کریمه و دفاع از آن شده بودند، اما آنها نتوانستند وارد این منطقه شوند. منطقه‌ای که کنترل آن، کم‌ و بیش پس از سرنگونی «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جهوری برکنار شده اوکراین با حضور گسترده نیروهای مسلح و نظامیان روسیه از دست کی‌یف خارج شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز