خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر مالزی:

تا زمان مشخص شدن سرنوشت هواپیما به جست‌وجو ادامه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۶۲۳

می‌خواهیم همه پاسخ ها را بدانیم و می‌خواهیم به خانواده های سرنشینان هواپیما آرامش ببخشیم و تا زمانی که همه پاسخ‌ها را نیابیم، از پا نمی‌نشینیم.

نخست‌وزیر مالزی تاکید کرده که تلاش برای آگاهی از سرنوشت هواپیمای ناپدید شده مالزیایی ادامه خواهد داشت و هم‌زمان اعلام شده است که یک زیردریایی با سوخت اتمی به عملیات جست‌وجو پیوسته است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ «نجیب رزاق» نخست‌وزیر مالزی، همراه با «تونی ابوت» همتای استرالیایی خود از مرکز هماهنگی عملیات جست‌وجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده شرکت هواپیمایی مالزی دیدن کرد. این مرکز در پایگاه نیروی هوایی سلطنتی استرالیا در نزدیکی بندر «پرث» در سواحل غربی این کشور واقع شده است.

عملیات جست‌وجو برای یافتن نشانه‌ای از هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ ٧٧٧ که حدود چهار هفته پیش با ۲۳۹ سرنشین در مسیر پرواز از پایتخت مالزی به پایتخت چین ناپدید شد٬ با مشارکت چندین کشور همچنان ادامه دارد و سرپرستی این عملیات را استرالیا برعهده داشته است.

حدود دو هفته پیش، نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای وجود قطعات شناوری را در منطقه‌ای در جنوب اقیانوس هند نشان داده است و هواپیماهای اکتشافی و کشتی‌های این کشور و چندین کشور دیگر برای تعیین ماهیت این قطعات، عازم منطقه مورد نظر شدند.

در روزهای بعد، منابع فرانسوی و تایلندی هم از مشاهده ماهواره‌ای چند صد شیء شناور در همین منطقه خبر دادند اما استرالیا بعدا اعلام کرد که براساس محاسبات جدیدتر، به نظر می‌رسد که محل سقوط احتمالی هواپیما باید در حدود ۱۰۰۰ کیلومتری شمال شرق منطقه قبلی و نزدیک‌تر به سواحل غربی استرالیا واقع شده باشد.

نخست‌وزیر مالزی در دیدار خود ار مرکز هماهنگی عملیات جست‌وجو گفت: «جهان از ما انتظار دارد تا هر چه را که در توان داریم به کار گیریم و اطمینان داریم که در نهایت هم نشان خواهیم داد که به عنوان گروهی از ملت‌ها، از چه توانمندی‌هایی برخورداریم.»

رزاق تاکید کرد که «می‌خواهیم همه پاسخ ها را بدانیم و می‌خواهیم به خانواده های سرنشینان هواپیما آرامش ببخشیم و تا زمانی که همه پاسخ‌ها را نیابیم، از پا نمی‌نشینیم.»

فرماندهی عملیات جست‌وجو برای یافتن هواپیمای مالزیایی برعهده «انگوس هوستون» ژنرال بازنشسته نیروی هوایی سلطنتی استرالیا است که گفته است گروه بین‌المللی بررسی سوانح هوایی با مشارکت تحلیلگرانی از مالزی، ایالات متحده، انگلیس، چین و استرالیا می‌کوشند عملیات جست‌وجو را در نقاط محتمل‌تر سقوط هواپیما متمرکز کنند.

روز پنجشنبه منطقه جست‌وجو کمی به طرف شمال انتقال یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز