خبرگزاری کار ایران

ذاکریان در گفت‌وگو با ایلنا:

رفتار پلیس آمریکا خارج از عرف دموکراتیک و حقوق بشر است

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۰۲۹

آن چیزی که در آمریکا اتفاق افتاده است، اگر در بحثتبعیض نژادی و به صورت سهوی هم اتفاق افتاده باشد، غیر قابل بخشش است و باید به این نکته اشاره کرد که پلیس آمریکا یک نیروی پلیس دموکرات نیست و رفتار و اعمال آنها هم بر اساس قانون یک کشور دموکراتیک و حقوق بشری سنجیده نمی‌شود.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تظاهرات خیابانی در شهر نیویورک علیه خشونت پلیس گفت که در کنترل تبعیض نژادی خطاهایی وجود دارد و در کشورهای لیبرال‌ - دموکرات هم ممکن است خطاهایی به وجود آید اما باید گفت این خطاها قابل بخشش نخواهد بود.

«مهدی ذاکریان» کارشناس مسائل بین‌الملل درباره ظهور و تشدید پدیده تبعیض نژادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تاکید کرد: تبعیض نژادی در تمامی جوامع وجود دارد و ریشه آن همان تبعیض به معنی فرق گذاشتن است و این موضوع در برخی از کشورها افزایش یافته است و در بعضی کشورها رو به کاهش بوده است.

وی ادامه داد: کشورهای دموکرات و لیبرال‌ - دموکرات توانسته‌اند تا حدودی این موضوع را کاهش دهند به طوری که اگر شخصی بخواهد در این کشورها نامزد ریاست‌جمهوری یا نماینده مجلس شده یا در صدد تصدی یک پست کلیدی برآید، کسی به جنسیت، رنگ پوست، قومیت و دین وی اشاره‌ای نخواهد کرد و از آن شخص درباره این مسائل پرسش نمی‌شود بنابراین در این کشورها موضوع تبعیض را کاهش داده‌اند یا کنترل کرده‌اند.

ذاکریان با اشاره به کنترل تبعیض نژادی افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا اجازه داده شد تا یک فرد رنگین‌‌پوست به یک سمت کلیدی دست پیدا کند به طوری که شخص را به بسیاری از دلایل مردود نمی‌کنند که ایالات متحده آمریکا یکی از این کشورها است اما نباید از یک اصل چشم‌پوشی کرد و آن اصل این است که در کنترل تبعیض خطاهایی وجود دارد به نوعی که اگر این خطاها حتی سهواً صورت بگیرد، قابل بخشش نخواهد بود.

وی در پایان با اشاره به وجود خطاهایی در بحثمهار تبعیض نژادی گفت: زمانی که این خطاها خود را نشان می‌دهند، متعاقبا نارضایتی‌ها نمایان می‌شود و افراد به خیابان‌ها می‌آیند بنابراین آن چیزی که در آمریکا اتفاق افتاده است، اگر در بحثتبعیض نژادی و به صورت سهوی هم اتفاق افتاده باشد، غیر قابل بخشش است و باید به این نکته اشاره کرد که پلیس آمریکا یک نیروی پلیس دموکرات نیست و رفتار و اعمال آنها هم بر اساس قانون یک کشور دموکراتیک و حقوق بشری سنجیده نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز