خبرگزاری کار ایران

با وجود پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای؛

اوباما وضعیت اضطراری در قبال ایران را یک سال دیگر تمدید کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۸۳۹

رئیس جمهوری آمریکا وضعیت اضطراری در قبال ایران را به مدت یک سال تمدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به این‌که بحران در وضعیت سیاسی با تهران همچنان لاینحل مانده است، وضعیت اضطراری در قبال ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

دو قانون «اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی» علیه ایران به امضا رسیده‌اند که نخستین آن تحت عنوان فرمان اجرایی ۱۲۹۵۷ توسط «بیل کلینتون و دومی توسط «جیمی کار‌تر» روسای جمهوری وقت آمریکا به امضا رسیدند.

اوباما در نامه‌ای به «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نوشت که در رابطه با ایران پیشرفت‌هایی حاصل شده است، و «برنامه اقدام مشترک موقت» در حوزه برنامه هسته‌ای ایران نشان‌دهنده نخستین همکاری ایران در یک دهه است.

رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد: «با این وجود برخی اقدام‌ها و سیاست‌های تهران با منافع واشنگتن در منطقه تناقض دارند و این اقدام‌ها تهدیدی غیرمعمول و فوق‌العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصادی آمریکا محسوب می‌شوند.»

وی در ادامه اداعاهای خود افزود: «به‌دلیل اقدام‌های تهران و مقابله با تهدیدهایی که علیه امنیت ملی، اقتصادی و سیاسی آمریکا در منطقه ایجاد می‌کند، لازم می‌دانم تا وضعیت اضطراری علیه این کشور را برای یک سال دیگر تمدید کنم.»

فرمان وضعیت ملی اضطراری نخستین بار در تاریخ ۱۵ مارس ۱۹۹۵ علیه ایران صادر شد. این فرمان یا باید در بازه زمانی ۹۰ روزه پیش از زمان انقضا تمدید شود یا در غیر این صورت به طور خودکار منحل می‌شود.

قانون وضعیت اضطراری در قبال ایران طی ۱۹ سال گذشته به طور متناوب تمدید شده است.

مطابق قانون اضطراری علیه ایران، اموال این کشور در آمریکا مصادره می‌شود و تحریم‌هایی در معامله‌های تجاری به ویژه در زمینه فروش محصولات نفتی این کشور اعمال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز