خبرگزاری کار ایران

ذاکریان در گفت‌وگو با ایلنا؛

کمک مالی پادشاه عربستان به دست نزدیکان به تفکر سعودی می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۴۸۲

خبر فرمان پادشاه عربستان مبنی بر اختصاص کمک ۲۷۴ میلیون دلاری به یمن، موضوعی متناقض با حمله به یمن است. رسانه‌های عربی وابسته به خاندان سلطنتی ریاض، خبر این کمک را به طور گسترده پوشش دادند.

«مهدی ذاکریان» استاد دانشگاه و کارشناس مسائل خاورمیانه اعتقاد دارد که مشکل سعودی‌ها با تمام مردم یمن نیست و حملات هوایی علیه مناطق شیعه‌نشین و معارضان دولت مستعفی انجام می‌شود. به گفته ذاکریان مبلغ اختصاص داده شده به دست گروهی از یمنی‌ها می‌رسد که با سعودی‌ها قرابت فکری دارند.

این استاد دانشگاه در گفت‌وبا خبرنگار ایلنا عنوان کرد: حمله سعودی‌ها به تمام کشور یمن نیست. عربستان با بخشی از مردم یمن دارای اختلاف‌نظر است و این گروه را شیعیان این کشور و مخالفان دولت منصور هادی تشکیل می‌دهند. عربستان انتظار دارد که یک دولت هوادار ریاض در یمن حکومت کند. بنابراین پس از تحرکات صورت گرفته در کشور همسایه و به درخواست رئیس‌جمهوری مستعفی یمن عملیات «طوفان اراده» را آغاز کرد.

وی افزود: مبلغ تعیین شده توسط «ملک سلمان» به دست کسانی می‌رسد که با آل سعود قرابت فکری داشته و در جرگه مخالفان دولت قرار ندارند. این مبلغ ۲۷۴ میلیون دلاری کمکی به شیعیان و طرفداران علی عبدالله صالح نمی‌کند. زیرا عربستان سعودی به مناطق مسکونی این گروه‌ها حمله می‌کند و کمک پادشاه سعودی برای جبهه موافق تعیین شده است. این مبلغ، کمک به تمام مردم یمن نیست بلکه کمک به بخشی از جامعه است.

ذاکریان در پایان با اشاره به طرح پیشنهادی وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: طرح چهار ماده‌ای ایران، بهترین راه برای حل بحران یمن است. پیشنهاد ایران بر دو اصل توقف درگیری‌ها و برگزاری انتخابات دموکراتیک استوار است که در صورت اجرا، می‌تواند پایان‌بخش بحران باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز