خبرگزاری کار ایران

پس از فحاشی‌های رکیک رئیس‌جمهوری فیلیپین؛

دیدار اوباما و دوترته لغو شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۳۱۹

کاخ سفید از لغو دیدار دوجانبه روسای جمهوری آمریکا و فیلیپین خبر داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کاخ سفید از لغو دیدار «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا و «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهوری فیلیپین خبر داده‌است.

دوترته گفته است آمریکا نمی‌تواند در مورد کشتار فراقانونی فروشندگان مواد مخدر در آن کشور نظر بدهد و باراک اوباما «حرامزاده» است.

مقام‌های رسمی کاخ سفید گفته بودند اوباما قصد داشت در جریان دیدار با همتای فیلیپینی خود، به وضعیت فعلی مقابله با فروشندگان مواد مخدر و قتل فراقانونی آن‌ها بپردازد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران گفته است: «برای من همیشه مهم است، اگر با کسی ملاقات می‌کنم، این دیدار ثمره‌ای دارد و نتیجه‌ای از آن حاصل می‌شود.»

اوباما از دستیاران خود خواسته است با مقام‌های فیلیپینی گفت‌وگو کرده و زمانی را برای دیداری که «بتوانیم در آن مذاکره‌ای سازنده و نتیجه‌بخش داشته باشیم» پیدا کنند.

از زمان روی کار آمدن دوترته، گزارش‌ها حاکی از کشته شدن صدها فروشنده یا قاچاقچی خرده‌پا یا عمده‌فروش، در جریان تیراندازی و کشتار خیابانی‌ در فیلیپین است. این کشتارها بدون روند قضایی و عمدتا توسط افرادی که چهره‌هایشان پوشانده شده و گفته می‌شود نیروهای دولتی هستند، انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز