خبرگزاری کار ایران

۳ شبه‌نظامی در درگیری‌ها با ارتش هند کشته شدند

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۸۱۷

سه شبه‌نظامی در جریان درگیری با ارتش هند در منطقه تحت کنترل این کشور در کشمیر کشته شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، ارتش هند اعلام کرد که سه شبه‌نظامی امروز – سه‌شنبه – در دو تیراندازی جداگانه میان نیروهای دولتی در منطقه تحت کنترل هند در کشمیر کشته شدند.

ژنرال «راجش کالیا» از مقام‌های ارتش هند گفت که پلیس و سربازان با دو شبه‌نظامی در روستایی در حوالی شهر گاندربال در پی محاصره این مکان درگیر شدند.

کالیا گفت سربازان دو اسلحه در محل این درگیری‌های پیدا کرده‌اند.

در بیانیه‌ ارتش هند همچنین اعلام شده است که فرد دیگری نیز هنگامی که سربازان موفق به ره‌گیری و سپس درگیری با گروهی از شبه‌نظامیان در بخش سوندربای شدند، کشته شده است. این منطقه در نزدیکی منطقه شدیدا نظامی «خط کنترل» که مناطق مورد مناقشه میان هند و پاکستان را از هم جدا می‌کند،‌ قرار دارد. 

این بیانیه اعلام می‌کند که گروه شبه‌نظامی از منطقه تحت کنترل پاکستان وارد بخش تحت کنترل هند در کشمیر شده شدند.

هیچ نهاد مستقلی این حادثه را تایید نکرده است.

هند و پاکستان هر دو مدعی حاکمیت مطلق بر تمامی منطقه هیمالیا هستند. گروه‌های شورشی از سال ۱۹۸۹ در حال نبرد در منطقه تحت کنترل هند در کشمیر برای استقلال و الحاق به پاکستان هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز