خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر استرالیا:

شمار پناهجویان پذیرفته شده از سوی آمریکا هنوز مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۶۶۳

نخست‌وزیر استرالیا با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اعمال نظارت شدید بر پناهجویان جزایر اقیانوسیه، تاکید کرد که هنوز شمار پناهجویانی که بر اساس این توافق پذیرفته می‌شوند، مشخص نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، نخست‌وزیر استرالیا امروز – چهارشنبه - در خصوص شمار پناهجویان اردوگاه‌های جزایر اقیانوسیه که قرار است مجددا در آمریکا مستقر شوند، اظهارنظری نخواهد داشت.

دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا چندی پیش اعلام کرده‌ بود که «نظارت‌های شدید» برای مورد بررسی قرار دادن پیشینه این پناهجویان اعمال خواهد شد.

«مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر استرالیا گفت که ترامپ در جریان گفت‌و‌گوی تلفنی با وی به پایبندی به توافق‌نامه‌هایی که با دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مبنی بر استقرار مجدد شماری از پناهجویان مسلمان در این کشور به امضا رسیده، تاکید کرده است. استرالیا تا کنون از پذیرش این مهاجران خودداری کرده بود و آن‌ها را در جزایر نارو و پاپوآ گینه‌نو مستقر کرده و هزینه این استقرار را پرداخت کرده بود.

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که پناهجویان شامل نظارت‌ها و ارزیابی‌های قانونی گسترده و شدید قرار خواهند گرفت تا از این طریق از کاهش تهدید‌های تروریستی، اطمینان حاصل کنند.

این مقام کاخ سفید همچنین افزود: «نظارت و بررسی‌های شدید برای همه آن‌ها به کار خواهد رفت.»‌

ترنبول در پاسخ به اظهارنظر‌های اسپایسر گفت که هنوز شمار پناهجویان پذیرفته شده، اعلام نخواهد شد.

وی گفت: «درست همانند رویکرد آمریکایی‌ها، در رابطه با امنیت استرالیا مصالحه و اغماض نخواهیم کرد. آمریکایی‌ها نیز از مقررات مشابهی در این خصوص بهره برده که همه این مطالب مورد توافق هستند.»  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز