خبرگزاری کار ایران

«الرقه» باتلاق بی‌بازگشت ارتش ترکیه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۵۷۲

یک ژنرال بازنشسته ارتش ترکیه می‌گوید نیروهای ترکیه در صورت انجام عملیات نظامی در شهر الرقه سوریه‏، وارد باتلاقی خواهند شد که راه خروجی ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «احمد یاووز» ژنرال بازنشسته ارتش ترکیه اعلام کرد ارتش ترکیه آماده حضور برای در شهر الرقه برای عملیات علیه تروریست‌ها هستند.

وی با هشدار درباره عملیات نظامی ارتش ترکیه در الرقه، ورود نیروهای آن به این شهر، که پایتخت تروریست‌ها محسوب می‌شود را یک اشتباه بزرگ خواند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه پیشتر اعلام کرده بود هدف نهایی وی آزادی شهر الباب نیست و به اهداف دیگری در سوریه می‌اندیشد.

اردوغان گفته است که نیروهای ترکیه به هیچ وجه قصد ماندن در سوریه پس از عملیات پاکسازی منطقه مورد نظر از عناصر تروریست ندارد.

ژنرال احمد یاووز در این‌خصوص گفت: «الرقه پتانسیل تبدیل شدن یک باتلاق خطرناک برای ارتش ترکیه را داراست.»

وی افزود، الرقه خطرناک‌ترین نقطه برای ارتش ترکیه است که ورود نظامیان ارتش ترکیه به این شهر همچون ورود ارتش به باتلاقیست که مشخص نیست چه زمانی بتواند از آن خارج شود.

این ژنرال بازنشسته در ادامه افزود، بهترین عملکرد ارتش ترکیه این می‌تواند باشد که با بازپس‌گیری برخی از نقاط راهبردی در شمال سوریه، برای خود یک سپر امنیتی درست کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز