خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه چین:

پکن ضمن درک نیاز امنیتی کره‌جنوبی، با استفرار سامانه تاد مخالفت است

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۳۹۸

وزیر امور خارجه چین اعلام کرد که با وجود درک نیاز امنیتی کره‌جنوبی با استقرار سامانه دفاعی ضد موشکی تاد در این کشور مخالف است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین به وزیر امور خارجه کره‌جنوبی گفت که مقام‌های چینی بر نیاز کره‌جنوبی به حفاظت از امنیت خود واقف هستند اما، سئول باید به نگرانی‌های پکن در رابطه با به کارگیری سیستم دفاعی ضد موشکی پیشرفته آمریکا اهمیت داده و آن‌ها را درک کند.

چین به طور پیوسته مخالفت خود را با طرح‌های کره‌جنوبی برای به‌کارگیری سیستم دفاع ضد موشکی تاد که سئول آن را در راستای تمهیدات دفاعی خود علیه تهدیدهای کره‌شمالی می‌داند، ابراز کرده است.

مقام‌های چینی نگران آن هستند که رادار‌های قوی این سیستم در مناطق مرزی این کشور نفوذ کند.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت امور خارجه چین انتشار یافته است، این مقام ارشد چینی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، مخالفت خود را با به کار‌گیری این سیستم از سوی کره‌جنوبی ابراز کرد.

بر اساس اعلام این وزارت‌خانه، وانگ تاکید کرد که «‌امنیت یک کشور نباید بر اساس ضربه وارد کردن به امنیت کشور دیگر پایه‌گذاری شود.»

البته «یون بیونگ سه»، وزیر امور خارجه کره‌جنوبی نیز در این کنفرانس اعلام کرده است که این سیستم برای افزایش سیستم دفاعی موجود سئول و حفاظت از این کشور علیه شلیک‌های دوربرد از سوی کره‌شمالی ضروری است.

وی گفت:« ما به سیستم‌های دفاعی چند لایه نیاز داشته و تاد به نظر گزینه خوبی می‌رسد.»‌

این دیپلمات ارشد کره‌جنوبی همچنین با اشاره به دو آزمایش اتمی و ۲۴ مورد پرتاب و آزمایش موشک در سال گذشته میلادی از سوی همسایه شمالی خود اظهار داشت که این کشور  در مراحل پایانی مسلح شدن به سلاح اتمی است.

وی به شرکت کنندگان در این کنفرانس گفت:« ممکن است زمان درگیری نهایی تنها چند سال آینده باشد. این یک بمب ساعتی است که در حال شمارش است.»   

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز