خبرگزاری کار ایران

هشدار چین به کره‌شمالی؛ ترامپ آماده عملی کردن وعده‌هایش است

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۱۴۱

روزنامه دولتی چین با اشاره به تحرکات نظامی این کشور علیه کره‌شمالی، به پیونگ‌یانگ درباره اجرای آزمایش‌های موشکی جدید هشدار داده و متذکر شده است که پیونگ‌یانگ باید تهدیدهای رئیس‌جمهوری آمریکا را جدی بگیرد؛ زیرا وی آماده است وعده‌های خود را اجرا کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، روزنامه دولتی چین به کره‌شمالی درباره اجرای هرگونه طرح موشکی و اتمی «با هدف تامین امنیت خود» هشدار داده و تأکید کرده است که آمریکا قصد ندارد با کره‌شمالی «مماشات کند»؛ از این جهت که پیونگ‌یانگ دارای تسلیحات هسته‌ای است.

رسانه‌های خبری کره‌شمالی، روز سه‌شنبه همزمان با نزدیک شدن ناوگروه «کارل وینسون» به شبه‌جزیره کره، آمریکا را به جنگ اتمی تهدید کردند و به این کشور درباره هرگونه «تجاوز» به کره‌شمالی هشدار دادند.

 یک ناوگروه تهاجمی آمریکا، روز یکشنبه عازم غرب اقیانوس آرام شد.

ترامپ که چین را بر همکاری جهت مهار کردن بلندپروازی‌های هسته‌ای کره‌شمالی ترغیب می‌کند، در پیامی در توییتر نوشته است: کره‌شمالی «دنبال دردسر است» و آمریکا با کمک چین و یا به‌تنهایی «این مشکل را حل خواهد کرد».

روزنامه پرتیراژ و دولتی «گلوبال تایمز» چین در گزارشی در شماره امروز خود نوشته است: «از زمان آزمایش موشکی در سال ۲۰۰۶، شبه‌جزیره کره تا این اندازه به «درگیری‌های نظامی» نزدیک نبوده است.»

این روزنامه افزود: «آمریکا در پی حمله موشکی به سوریه با اعتماد به‌نفس و مغرور نشده است، ولی ترامپ آماده است به وعده‌های خود عمل کند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «آمریکا راه‌های جلوگیری از ادامه آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی را بررسی می‌کند. این کشور قصد ندارد با کره‌شمالی که به سلاح هسته‌ای مجهز است، مماشات کند. پیونگ‌یانگ باید این‌بار از ارتکاب هرگونه اشتباه و خطایی اجتناب کند.»

گلوبال‌تایمز تأکید کرد که پکن به‌گونه‌ای به آزمایش موشکی و اتمی کره‌شمالی قاطعانه واکنش نشان خواهد داد.

این روزنامه افزود: «اگر کره‌شمالی اواخر ماه جاری میلادی دست به اقدامی تحریک‌آمیز بزند، جامعه چین آماده خواهد شد؛ زیرا (شورای امنیت سازمان ملل متحد) تدابیر اجرایی سختگیرانه‌ و بی‌سابقه‌ای (علیه کره‌شمالی) همچون محدود کردن واردات نفت به کره‌شمالی اتخاذ خواهد کرد.»

 چین تاکنون از حق وتوی خود بر ضد تحریم‌های شورای امنیت علیه کره‌شمالی استفاده نکرده است ولی بارها از این کشور خواسته است برای حل و فصل این بحران، به مذاکره بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز