خبرگزاری کار ایران

حمایت پوتین و اردوغان از تحقیق درباره حمله شیمیایی «خان‌شیخون»

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۸۰۶

روسای جمهور روسیه و ترکیه طی گفت‌وگویی تلفنی، از تحقیقات درباره حمله شیمیایی هفته گذشته در سوریه، اعلام حمایت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور، روز پنجشنبه در تماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود پیرامون روابط دوجانبه، مسائل بین‌المللی و به ویژه تحولات اخیر سوریه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

روسای جمهوری ترکیه و روسیه طی این تماس تلفنی بر اهمیت تلاش مشترک دو کشور برای گسترش آتش‌بس در سراسر سوریه و همچنین تداوم مکانیزم مذاکرات «آستانه» و «ژنو» تاکید کردند.

رئیس‌جمهور ترکیه در این مکالمه تاکید کرده است که استفاده از سلاح‌های شیمیایی یکی از جرائم بزرگ جنگی و جنایات علیه بشریت است.

اردوغان و پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز پشتیبانی از تحقیق و بررسی در مورد حمله شیمیایی در خان شیخون در ادلب، توسط کنوانسیون بین‌المللی منع جنگ‌افزارهای شیمیایی که یک سازمان مشروع و مستقل است، بر ضرورت تسریع تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط بین ترکیه و روسیه تاکید کردند.

روسای جمهور دو کشور با اشاره به اهمیت رفع تمام موانع و محدودیت‌های موجود در توسعه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری بین ترکیه و روسیه، در خصوص برخورداری از ارتباط نزدیک در روند تحولات پیش روی به توافق رسیدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز