خبرگزاری کار ایران

اردوغان خطاب به ناظران اتحادیه اروپا: جایگاه خود را بشناسید

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۴۸۹

رئیس‌جمهوری ترکیه در جمع هواداران خود در آنکارا از مقام های اروپایی خواست که «جایگاه خود را بشناسند».

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، دوشنبه‌شب با اشاره به گزارشی که سازمان امنیت و همکاری اروپا در حال تهیه آن درباره همه‌پرسی اخیر ترکیه است، گفت: «ما نمی‌خواهیم گزارش آنها را ببینیم یا به آن گوش دهیم. ما آن را نخواهیم پذیرفت.»

اردوغان در ادامه از سازمان امنیت و همکاری اروپا خواست که جایگاه خود را بشناسد و تأکید کرده که کشورش دموکراتیک‌ترین انتخابات را که نمونه آن در کشورهای غربی دیده نمی‌شود، برگزار کرده است.

در ادامه واکنش‌ها به همه‌پرسی روز یکشنبه ۱۶ آوریل در ترکیه،

برخی نهادها و سازمان‌های اروپایی ناظر هم گفته‌اند که کارزار تبلیغاتی بسیار ناعادلانه بوده و شمارش آرا نیز به خاطر تصمیم‌های دیرهنگام نهادهای مسئول در تغییر روند رأی‌گیری و حذف مقرراتی که ضامن سلامت رأی‌گیری است، مخدوش شده است.

در این زمینه سازمان امنیت و همکاری اروپا یادآور شد که همه‌پرسی ترکیه با معیارهای بین‌المللی مطابقت نداشته است.

کمیته ناظر سازمان حقوق بشر اروپا تأکید کرد، روند برگزار همه‌پرسی با معیارهای تعیین شده از سوی شورای اروپا ناهمخوان است، و هر دو نهاد در بیانیه‌ای مشترک به همراه مجمع پارلمانی شورای اروپا، تأکید کردند که «چارچوپ قانونی، برای برگزاری یک همه‌پرسی دموکراتیک کافی نبوده است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز