خبرگزاری کار ایران

واکنش‌های بین‌المللی به پیروزی ماکرون

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۰۳۷

در پی پیروزی نامزد مستقل و میانه‌روی انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه سران نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و رهبران کشورهای مختلف نسبت به این رویداد واکنش نشان دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز، در پی پیروزی «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل و میانه‌روی انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه بسیاری از رهبران کشورهای مختلف و نهادهای بین‌المللی نسبت به پیروزی وی واکنش نشان دادند.

«دونالد تاسک» رئیس‌شورای اروپا با انتشار پیامی توئیتری در صفحه توئیتر شخصی خود ضمن تبریک به امانوئل ماکرون نوشت: «به مردم فرانسه به دلیل انتخاب مسیر آزادی، برابری و برادری در مقابل سلطه اخبار ساختگی تبریک می‌گویم».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز که پیش‌تر و به صورت تلویحی از «مارین لوپن» نامزد شکست‌خورده در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه حمایت کرده بود، با انتشار پیامی توئیتری پیروزی امانوئل ماکرون در این انتخابات را به وی تبریک گفت و تصریح کرد که علاقه‌مند به همکاری با وی است.

«اشتفان زایبرت» سخنگوی صدر اعظم آلمان نیز از استقبال «آنگلا مرکل» از پیروزی ماکرون خبر داد و موفقیت وی در انتخابات را یک پیروزی برای اروپایی متحدتر و روابطی بهتر میان پاریس و برلین خواند.

«هلن باور» سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس نیز با اعلام خبر اینکه «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا به امانوئل ماکرون در رابطه با پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری تبریک گفته است، تصریح کرد فرانسه از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان انگلیس به شمار می‌رود و از همین رو به دنبال همکاری با رئیس‌جمهور جدیدی این کشور در تمامی زمینه‌ها هستیم.

«صادق خان» شهردار لندن پایتخت انگلستان نیز با اشاره به ملاقات اخیر خود با ماکرون و تحت تاثیر قرار گرفتن از شخصیت وی، انتخاب مردم فرانسه را حرکت در راستای اروپایی‌تر شدن فرانسه قلمداد کرد.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیروزی امانوئل ماکرون را به وی تبریک گفت و خاطر نشان کرد فرانسوی‌ها با این انتخاب سرمایه‌گذاری را برای آینده خود برگزیدند. 

«الکساندر فن در بلن» رئیس‌جمهوری اتریش نیز ضمن تاکید بر این امر که اروپا و فرانسه به یکدیگر نیاز دارند، اعلام کرد پیروزی ماکرون پیروزی برای اروپای قدرتمندتر است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با تبریک به ماکرون به دنبال پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری بر همکاری با رئیس‌جمهوری جدید فرانسه برای حل مشکلات پیش روی دموکراسی تاکید کرد. نتانیاهو همچنین مساله تروریسم را بزرگ‌ترین تهدیدی قلمداد کرد که اکنون در جهان وجود دارد و باید برای مقابله با آن پاریس و تل‌آویو بیش از پیش با یکدیگر متحد شوند. 

«شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین نیز در پیامی به امانوئل ماکرون به خاطر پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تبریک گفت.

«ژان کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اروپا نیز ضمن تبریک به ماکرون تصریح کرد که من ماکرون را به خاطر دفاع از یک اروپای مترقی و قدرتمند تحسین می‌کنم که اعتقاد دارم این رویکرد ماکرون می‌تواند از مردم فرانسه دفاع کند.

«جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا نیز در تماس تلفنی با امانوئل ماکرون  پیروزی‌ وی در انتخابات را تبریک گفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز