خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۵۶۳

تظاهرات در بروکسل علیه رئیس‌جمهوری آمریکا، عامل انتحاری مسبب انفجار اندونزی، نشست سران گروه هفت در سیسیل ایتالیا، تشکیل دولت جدید الجزایر، کشته شدن یک پلیس ترکیه در درگیری با پ‌ک‌ک، رد پیشنهاد پذیرش رهبر شیعیان بحرین توسط نخست‌وزیر عراق، انفجار چندین بمب در شمال شرق کنیا، پدر عامل انتحاری منچستر در لیبی بازداشت شد، پیوستن ناتو به ائتلاف آمریکایی و تلاش روسیه برای تاثیرگذاری روی رئیس‌جمهوری آمریکا از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا همزمان با ورود «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به بروکسل پایتخت بلژیک برای شرکت در اجلاس سران ناتو، هزاران نفر از مردم پایتخت بلژیک علیه سیاست‌های ترامپ تظاهرات کردند.

- پلیس اندونزی اعلام کرد عامل انتحاری علت انفجار در پایانه اتوبوسرانی در شرق جاکارتا پایتخت این کشور بوده است.

- نشست سران کشورهای گروه هفت قرار است روزهای جمعه و شنبه در شهر سیسیل ایتالیا برگزار شود.

- «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهوری الجزایر طی حکمی «عبدالمجید تبون» وزیر مسکن سابق را مامور تشکیل کابینه کرد.

- یک مامور پلیس ترکیه در درگیری با نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در استان «شرناق» در جنوب شرق این کشور کشته شده و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

- «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق پیشنهاد دولت بحرین برای پذیرش آیت الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر مذهبی شیعیان بحرینی، به عنوان تبعید را به شدت رد کرده است.

- انفجار چندین بمب در دو حادثه جداگانه در شمال شرق کنیا و منطقه مرزی با سومالی، باعث کشته شدن هشت پلیس کنیایی شد.

- پدر «سلمان عبادی» عامل حمله تروریستی منچستر انگلیس، در طرابلس واقع در غرب لیبی بازداشت شد.

- ناتو قصد دارد  به درخواست ایالات متحده آمریکا به ائتلاف به اصطلاح ضد داعش تحت هدایت واشنگتن بپیوندد.

- تارنمای خبری نشریه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه مدعی شد که جاسوس‌های آمریکا تابستان گذشته میلادی به اطلاعاتی دست یافته بودند که نشان می‌داد مقام‌‌های ارشد اطلاعاتی روسیه به دنبال تاثیر گذاری روی رئیس‌جمهوری آمریکا از طریق نزدیکان وی بوده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز